Avatar billede nabaz Nybegynder
26. november 2003 - 19:37 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Lav drenge lyd til f.eks pige lyd

Er der en der kender et program der gør drenge lyd til pige lyd eller omvendt?
Jeg ved at det findes men jeg ved ikke hvad programmet hedder.
Avatar billede olemunk Nybegynder
26. november 2003 - 20:06 #1
Det kan laves i Combustion.
Ole
Avatar billede baronbadedyr Nybegynder
26. november 2003 - 20:22 #2
Du kan også bruge Nero Wave Editor..
Avatar billede zerohero Nybegynder
26. november 2003 - 23:20 #3
He he... jeg tror at det er en lidt forkert katagori du oprettede dette spørgsmål.

Hvis du har en Creative SoundBlaster Live! kort installeret, kan den gøre det for dig! Det du leder efter er en Pitcher!
Avatar billede olemunk Nybegynder
27. november 2003 - 05:52 #4
-Vov vov. En pitcher er da en hund  -eller hva'.
Kategorien er i orden. Man redigerer også lyd i animationer.
Adobe Premiere kan også bruges.
Ole
Avatar billede zerohero Nybegynder
27. november 2003 - 15:37 #5
olemunk>> Du har ret o at man selvfølgelig bruger lyd til animationer, men direkte redigere dem i et 3D Studio Max... tjaaahhh. Men lad nu det ligge :)

Effekten kaldes at pitche! Selv et meget simpel program som EJay, kan man lave en lign. effekt. Det de egentlig gør, i EJay osv., er bare at sætte hastigheden op, så frekvensen bliver højere. Det betyder selvfølgeligt også af lydens længde bliver kortere. Den eneste "Rigtige" pitcher jeg har set på en PC, er altså Creative Sound Blaster Live! Med den kan du også pitche lyde "RealTime" og ikke kun en lydformat!
Avatar billede zerohero Nybegynder
06. december 2003 - 00:40 #6
nabaz>> øøhhh hvorfor blev mit indlæg afvist? (Det er sku da rigtigt, det jeg siger! ;)) )
Avatar billede osborne Nybegynder
27. december 2003 - 11:13 #7
Avatar billede guanche Nybegynder
27. december 2003 - 11:18 #8
zerohero svar er korrekt

funktionen ligger bla i soundblasters audigy software
Avatar billede olemunk Nybegynder
27. december 2003 - 12:14 #9
Forskellen på det, der kan laves i SB mv. og i Premiere er lige præcis, at man i Premiere kan hæve (sænke)frekvensen uden at forkorte (forlænge)lydfilens længde.
Ole
Avatar billede zerohero Nybegynder
30. december 2003 - 21:08 #10
olemunk>> Du mener vel at det er ligheden, mellem Sound Blaster Live og Premiere, at de kan sænke/hæve uden at ændre længden på lydformatet!
Avatar billede olemunk Nybegynder
31. december 2003 - 04:37 #11
Nej. Det er forskellen. Bl.a.
(Læs dit eget tidligere svar).
Ole
Avatar billede zerohero Nybegynder
31. december 2003 - 11:39 #12
Det kan da ikke være en forskel hvis Sond Blaster og Premiere gør det samme! Det eneste der kan være en forskel er at SoundBlaster er hardware understøttet modsat Premiere der (åbentbart) ikke er hardware understøttet!
Avatar billede olemunk Nybegynder
31. december 2003 - 17:03 #13
Det er noget vrøvl.
Der er grænser for, hvor meget man kan forklare her.
SB og Premiere (eller Combustion) gør netop ikke det samme.
SB er et lydbrædt, der laver lyd og har nogle små sideprogrammer, som ikke kan bruges til ret meget.
Premiere og Combustiomn er redigeringsprogrammer, der kan bruges til det meste.
Jeg henviser dig til ovenstående.
Ole
Avatar billede osborne Nybegynder
31. december 2003 - 21:31 #14
To gode lydprogrammer der muligvis også vil kunne anvendes til formålet er Adobes Audition og Soundfundry SoundForge (dvs. skrue på pitchen og samtidig bevare lænden af klippet)
Avatar billede zerohero Nybegynder
01. januar 2004 - 15:46 #15
olemunk>> Ja, det er også det jeg siger! Så du behøver ikke at spille smart! Nævnte jeg måske ikke at SoundBlaster er hardware understøttet mens Premiere kun er et stykke software?
Avatar billede olemunk Nybegynder
03. januar 2004 - 07:48 #16
Hey George.
Avatar billede nabaz Nybegynder
27. april 2004 - 21:06 #17
:(