Avatar billede mikaelo Nybegynder
20. november 2003 - 00:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opret camera fra aktivt view?

Jeg ved hvordan man opretter og styrer sine cameras i Architectural Desktop 3.3. Men er det muligt at oprette et nyt camera fra det view man befinder sig i?

Altså hvis man sidder og roterer rundt og finder en god vinkel, vil jeg gerne have mulighed for at gemme den eksakte vinkel.

?
Avatar billede sorensfar Nybegynder
20. november 2003 - 05:50 #1
Du har oprettet spg. i kategorien Autocad. Er det fordi AD3.3 bruger de samme kommandoer? Ihvertfald er det sådan i ACAD, at når du har fundet et godt view, kan du ændre dit UCS til netop dette view (UCS -> V) (V=view og står ikke som en mulighed i kommandolinien når du bruger ucs kommandoen, men den eksisterer altså!) - Du kan derefter gemme dette UCS, hvis du har lyst/brug for det, således at du altid kan finde tilbage til det samme view. Nu bør det jo så også være nemt at oprette et kamera, fordi det så bare er vinkelret på planet!
En anden mulighed er at bruge kommandoen: View. Så får du en dialogboks op, hvor du kan oprette et nyt view. Her vælger du Current display (default), giver dit view et navn og OK. Tilbage i dialogboksen, kan du nu vælge dette view og trykke details. Så får du en boks frem med alle vinklerne o.s.v. som du kan bruge til dit kamera.
Det var Autocad løsningen - håber du kan bruge det c")
Avatar billede mikaelo Nybegynder
20. november 2003 - 12:27 #2
perfekt - lige det jeg var ude efter. Det gav jo faktisk lidt sig selv, ved ikke helt hvorfor jeg ikke havde tænkt på det....

tak for din hjælp