Avatar billede hauge1212 Nybegynder
18. november 2003 - 12:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Computer fryser

Hej

Jeg har en 2 gb, 512 mb bærbar computer. Den kører uden problemer med alt andet. Men den vil ikke køre 3ds max, så går den ned efter noget tid. Jeg har prøvet at kun køre 3ds max og ikke andet på den. Den er ligeglad og går stadig ned efter ca. 15 min.
Jeg kører 3dsmax i opengl.
Avatar billede olemunk Nybegynder
18. november 2003 - 13:54 #1
Det er det samme, der sker på en desktop med et for lille grafikkort. Prøv evt. at få forhandleren til at afprøve et større grafikkort på lappen.
Avatar billede hauge1212 Nybegynder
18. november 2003 - 14:25 #2
der sidder et geforce2go i computeren, så jeg vil ikke tro at det er det der er problemet
Avatar billede olemunk Nybegynder
18. november 2003 - 14:42 #3
Prøv evt. her:
http://www.discreet.com/support/max/
eller her:
3D Connection Strandlodsvej 9a 2300 København S tel: 32969862
Avatar billede michael-k Nybegynder
18. november 2003 - 19:27 #4
har du prøvet at opdatere dit software, 3dsmax, windows og opengl.

Har set problemet en del gang uden enlig at få et brugbart svar, så det er lidt svært at vurdere hvad der kan være galt.

Jeg kører selv 3dsmax 5 uden problemer på min bærbar. Dog kører det af skod når den kører på batteri, men det må jeg leve med tror jeg :)
Avatar billede hauge1212 Nybegynder
18. november 2003 - 22:06 #5
Jeg har prøvet at køre med direct3d. Så fryser computeren ikke, men så skoder grafikken. Måske det bedste jeg kan få, jeg prøver at opdatere nogle af tingene i morgen og ser hvordan det så kommer til at køre.
Avatar billede claus_jac Nybegynder
11. december 2003 - 17:02 #6
Geforce 2 go er elendigt til opengl. Det er en "svagt" neddroslet udgave af et GF2mx kort og det var elendigt til 3d i forvejen. Din bærbare får rigeligt at lave når kortet ikke har kræfter nok. Så skal der virkelig en stor maskine til for at kunne kompensere for den manglende 3dunderstøttelse. (de tidlige go-udgaver har så vidt jeg ved kun directx understøttelse. Hvis du vil prøve noget, så prøv at downloade wings3d fra www.wings3d.com. Den arbejder i opengl har en temmelig hurtig brugerflade og hvis den virker langsomt så skal du ikke engang tænke på Max.

Håber det hjælper.

Claus

PS. Det kan eksportere i 3ds format, så kan du lege i max andre steder!
Avatar billede i11uzion Nybegynder
11. december 2003 - 23:14 #7
Ellers kunne du jo prøve at bruge software-renderen (Heidi) i stedet.
Avatar billede osborne Nybegynder
31. december 2003 - 21:37 #8
Jeg har haft lignende problem tidligere. Jeg fandt en nyere driver til mit grafikkort på forhandlerens site (de har ofte de nyeste drivers liggende til fri download) .. det hjalp hos mig.
Avatar billede hauge1212 Nybegynder
03. juni 2005 - 16:34 #9
Jeg fik med tiden en version 6 af 3dsmax, den virkede upåklageligt.