Avatar billede mason Nybegynder
17. november 2003 - 12:55 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Printe ekstern side

Jeg har et link der hedder Udskriv.
Men den skal ikke udskrive den aktuelle side, men en anden.
Kan man det, uden at gå ind på selve siden først - Altså printe eksternt?
Avatar billede jones_net Nybegynder
17. november 2003 - 12:58 #1
ikke så vidt jeg ved.
Du skal først åbne den side du vil printe, for herefter at sætte udprintningen i gang.

/J
Avatar billede miss-g Seniormester
17. november 2003 - 14:08 #2
Du kan da godt printe en side som f.eks. ligger på serveren men ikke bliver vist på sitet. Det har jeg selv gjort her:

http://www.hhdiamant.dk

Se under priser diamantboring.

Ved ikke om det var sådan noget du mente?
Avatar billede miss-g Seniormester
17. november 2003 - 14:10 #3
Koden ser således ud:

a href="Udskrift.htm" target="_blank">Printervenlig side </a>

Når man trykker på teksten printervenlig side, bliver udskrift.htm udskrevet.
Avatar billede miss-g Seniormester
17. november 2003 - 14:11 #4
<a href="Udskrift.htm" target="_blank">Printervenlig side </a>

Glemte lige dutten før a href....
Avatar billede mason Nybegynder
17. november 2003 - 14:22 #5
Tak for svar, men det løser desværre ikke problemet helt, da den åbner den printervenlige side.
Det er sådan jeg har det nu, men vil gerne udover problemet med at siden åbnes først.
Avatar billede miss-g Seniormester
17. november 2003 - 14:25 #6
Ok, men der må være noget man kan tilføje koden  - er desværre ikke en haj til html (eller javascript for den sags skyld)....hm.
Avatar billede jones_net Nybegynder
17. november 2003 - 14:54 #7
hvis du kigger logisk på det, så vil du have Internet Explorer (eller anden browser) til at printe. Det kan du kun ved at åbne siden du vil printe, da browseren kun kan printe det den viser.

Hvis du kunne printe noget, som ikke blev vist, kunne du i princippet lave en webside, som printer Microsoft bug-liste ud på alle printer, som var konlet på den PC, som åbner din side - det er jo ikke hensigtsmæssigt!

Hvis du skal printe uden at åbne noget, skal du have fat i en dll på brugerens maskine, som styrer printeren, og det kan du ikke få adgang til via HTML, med mindre du har en masse rettigheder på brugerens maskine, og det har du ikke!

Derfor tror jeg ikke på, at det kan lade sig gøre.

Du bliver altså nødt til at åbne siden før du kalde printeren...

/J
Avatar billede mason Nybegynder
17. november 2003 - 15:00 #8
Jamen jeg takker for svar :-)
Avatar billede jones_net Nybegynder
17. november 2003 - 15:24 #9
det var så lidt.

/J