Avatar billede lopper Nybegynder
15. november 2003 - 11:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Snap til min circle

Hej alle sammen jeg er ny i 3DS Max :)

Her kommer det så jeg er ved at lave et tandhjul alt går som det skal ind til jeg skal lave mit hul i midten af det!!!

Det der sker er at min circle som jeg laver i midten af mit tandhjul flyver op til venstre når jeg klikker på modify for at lave min bevel(3d)...

Har prøvet at lave det på en circle og der køre det bare men ikke når jeg laver det på mit tandhjul.

Tandhjulet er lavet med et array cloning med pivot point i center u know !

Håber i kan hjælpe mig ?
Avatar billede olemunk Nybegynder
15. november 2003 - 14:16 #1
Har du husket at sætte din "snap" til pivot.
ole
Avatar billede lopper Nybegynder
15. november 2003 - 14:32 #2
Min Circle flyver der ud hvor jeg laver min circle array af "circles"
ved ikke helt hvor dan jeg laver "snap" til pivot point ?
Avatar billede lopper Nybegynder
15. november 2003 - 14:42 #3
Laver en tut her over hvad der sker...
laver den circle som skal være hul i mit tandhjul "snap er på"
http://www.web-speed.dk/tools/start3d.gif

Men når jeg så klikker modify flyver min circle her op
http://www.web-speed.dk/tools/end3d.gif

hvad er det der sker og hvordan løser jeg det ?

ps. når jeg fusker mig til at lave en circle i mit tandhjul køre alt som det skal men det er ikke en løsning!!!
Avatar billede olemunk Nybegynder
15. november 2003 - 14:52 #4
I main toolbar: Vælg Customize > Grid and snap Settings > Snaps. Kun Pivot prikkes.
Check alle dine pivot's placering.
Find knappen Snap Toggle (Magnet-symbol)på main toolbar. Der skal stå et 3-tal i knappen. Flyt med Move Tool. Dine pivotter må IKKE være aktive i Hierarchy i højremenuen.
ole
Avatar billede lopper Nybegynder
15. november 2003 - 14:55 #5
Har løst det man skal bare huske at reset sit pivot point så køre det...
Avatar billede lopper Nybegynder
15. november 2003 - 14:58 #6
ups så ikke at du fik skrevet tilbage olemunk ellers ville jeg gerne give dig nogle points ved dog ikke om det løser mit problem som du skriver :)
men tak skal du have for din hjælp!
Avatar billede olemunk Nybegynder
15. november 2003 - 15:01 #7
Fint nok og go' vind
ole