Avatar billede fifafrazer Nybegynder
14. november 2003 - 22:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Photoshop - slice og linke

Er der nogen der ved hvordan man kan få en html-side til at åbne i netop det slice man ønsker med imageready. Jeg kan kun få, siderne til at åbne i et nyt vindue. Det med target kan jeg ikke få til at virke.
Avatar billede spe Nybegynder
14. november 2003 - 22:07 #1
Din slice er en tabelcelle og ikke en frame.
Men mon ikke du kan lægge en iframe over den celle og target til den.
Men jeg tror du får mere hjælp i (D)HTML-kategorien.
Avatar billede spe Nybegynder
14. november 2003 - 22:12 #2
Du kan eventuelt også lave en rollover i ImageReady, så indholdet i cellen skifter.
Avatar billede fifafrazer Nybegynder
14. november 2003 - 22:18 #3
hvad er en iframe?
Avatar billede spe Nybegynder
14. november 2003 - 22:25 #4
Jeg er ikke den store ekspert på html og anden kodning men en iFrame er en inline frame, altså en frame/vindue der kan ligge i et html-dokument og kan indholde f.eks. en anden html-side og derfor kan den bruges som target.
Men som skrevet så er det nok mere et (D)HTML spørgsmål end et Photoshop spørgsmål.
Med mindre du kan bruge roolover ideen hvis det ikke er en hel html-side du gerne vil vise i din slice.
Avatar billede spe Nybegynder
14. november 2003 - 22:50 #5
Åben dit html-dokument i en html-editor eller notepad eller andet simpel tekstprogram.
i den celle du vil skifte indhold i indsætter du denne kode <iframe name="Det navn du vil bruge som target" src="stien og filnavnet til den side der skal starte med at ligge i din celle" frameborder="0" scrolling="no" height="den højde din iFrame skal have" width="den bredde din iFrame skal have"></iframe>

Når du så linker bruger du det navn du valgt som target.
Avatar billede fifafrazer Nybegynder
14. november 2003 - 23:36 #6
Tak, nu er jeg med. Her har du dine lette tjente 200 point. Men hvad fanden... Jeg har det IKKE på samme måde som så mange andre herinde. Jeg mener sq ikke at livet handler om åndssvage point i et forum på internettet.
Avatar billede spe Nybegynder
14. november 2003 - 23:45 #7
Selv tak!
Lette tjeneste, ja ok måske, men måtte lige læse lidt i mine manualer og selv lære lidt nyt :-))