Avatar billede quarlis Nybegynder
13. november 2003 - 02:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man alm. spalter i frontpg. Xp?

Jeg har længe brugt et billedprogram til at skrive tekst og indsætte som billede i fp. fordi jeg simpelthen syntes det er alt for vanskligt at brug fp. Nu syntes jeg dog jeg vil lære det ordenligt :-)

Jeg syntes fp. er elendigt til tekst jeg skal bruge 2 spalter med tekst og så kunne indsætte tekst i nogle menu områder jeg har i højre side, kan det ikke lade sig gøre.

Hvad gør alle andre?

Jeg har prøvet at lave tekst i word og indsat men så glemmer den alt om lige højremargin m.v., er der en måde at lave tekst som man kan flytte som man vil.

Hilsen Asbjørn
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
13. november 2003 - 06:08 #1
Ja, det er grundlæggende forskellen på at lave tekst i et åbent format som HTML og et lukket format som det Word bruger til sine dokumenter. HTML er bestemet ikke noget specielt avanceret tekstformaterings værktøj. Det er ikke FrontPages skyld, at det er svært at sætte tekst op, men mere det grundlæggende HTML, der bærer problemet. Nå, nok om det...

HTML understøtter ikke spalter i den form som du kender fra Word og lignende programmer, så hvis du alligevel vil lave noget der ligner spalter skal du have fat i tabelfunktionen og sætte din tekst op med det.

Du bør nok også kaste et blik på CSS til at styre fonte og farver på dit site - der ligger en glimrende tutorial på www.html.dk

God kamp :-)
Avatar billede cdc Novice
13. november 2003 - 09:31 #2
hvis du skal bruge lige højremargin skal du bruge: align="justify"
Ellers ville jeg foreslå dig at købe et hæfte på posthuset om FP.

Mange af words kommandoer ligger i FP, så det skulle ikke være så svært at kaste sig over i forhold til mange andre programmer.
Avatar billede quarlis Nybegynder
13. november 2003 - 11:52 #3
Hej med jer

Tak for svarene, jeg havde jo egentlig håbet på at der var en eller anden super knap :-) men jeg må jo nok bide i det sure æble og lære at bruge HTML
kodning, jeg har sådan en ide om at det er starten der er den sværeste, for
folk som har brugt det et stykke tid lyder forholdsvist sikre i brugen. Tak
for linket det vil jeg kaste mig over.

Nu ved jeg ikke hvordan man giver point til to brugere, så her er de til Thor,
da jeg umiddelbart har fået mest ud af hans indlæg.

Hyg jer og tak for hjælpen :-)

Hilsen Asbjørn
Avatar billede Kengun Praktikant
13. november 2003 - 12:01 #4
*s* du fikk pointsene tilbage til dig selv :)