Avatar billede packey Nybegynder
12. november 2003 - 00:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af Firewall

Har lige installeret Norton firewall og har i den forbindelse bedt den om at skanne efter internet relaterede programmer. Dernæst sagde jeg "check all" og gik videre i installationen. Er der nogle applikationer man definitivt skal blokere af hensyn til for man porte åbne? Såsom fx Microsoft Netmeeting osv. Altså dem man ikke bruger til dagligt, for de (de daglige) skal selvfølgelig have acces. Jeg synes jeg har en meget lang liste over applikationer der bare står automatic ud for.
Avatar billede mike23 Nybegynder
12. november 2003 - 00:05 #1
alle programmer der går på nettet første gang får du besked om OGSÅ dem der er sat til automatic, så ingen panik.
Avatar billede mike23 Nybegynder
12. november 2003 - 00:07 #2
du kan selvfølgelig sætte alle de programmer du ved ikke skal på nettet til block, men du får altså besked og får muligheden får at blokere adgangen og mulighed for at konfigurer en regel for programmet fremover.
Avatar billede mike23 Nybegynder
12. november 2003 - 00:10 #3
jeg har selv installeret NPF for nylig og har da glædet mig over at hvis jeg er igang med noget at jeg så ikke skal til at tage stilling at en fil som viser at være Acrobat Reader-liveupdate må gå på nettet nu og hvordan så med fremover.

Det finder den så bare selv ud af og giver lige besked til dig som den så altid gør uanset hvad.
Avatar billede mike23 Nybegynder
12. november 2003 - 00:17 #4
tak for point :)