Avatar billede mikaelo Nybegynder
11. november 2003 - 10:47 Der er 11 kommentarer

Hvilke søgemaskiner m.m

To spørgsmål:

1. Jeg har en fil som jeg inkludere (vha. php) på alle mine sider. I den fil står title, div. meta data osv. Der er vel ikke noget galt i at gøre det på denne måde? (tænker på om der evt. kunne være noget med at søgemaskiner ikke kan opfatte dette)

2. Jeg står og skal have tilmeldt min side til en masse søgemaskiner. Det er et temmeligt uoverskueligt arbejde,  så nogen forslag til hvordan jeg gør det bedst, hurtigst og med mest effektiv? Og hvilke søgemaskiner bør jeg tilmelde til....
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. november 2003 - 11:11 #1
Du er ude i noget potentielt snavs, her er tankerne.

1. Deter potentielt farligt at gøre det på denne måde. Du resikere let at søgemaskinerne opfatter dette som cloaking og derfor straffer det. Du skal også være opmærksom på at de ting du nævner faktisk bør skrædersyes til hvere enkel side, og at du risikere at skade dig selv, hvis f.eks. title og meta indeholder søgeord, der ikke orså findes i sidernes tekst. Mit råd er at du bør lave alle disse, for søgemaskiner vigtige ting i hånden, skrædersyet til hver enkelt side. Du vil finde ud af at optimering, ofte er en process, hvor man optimere en side, venter til den er indexiseret af maskinerne, kontrollere placeringen og derefter optimere igen, indtil man har opnået en acceptabel placering. De tind du nævner er vigtige parametre i optimeringen og bør ikke standardiseres.

2. Du vil opleve at du får 95 % af din trafik fra kun 3 søgemaskiner, du må derfor aldrig anvende disse autosibmittere, men altid tilmelde i hånden, så du kan koncentrere dig om hver enkel tilmelding. Dette er ikke en uoverkommelig opgave, da det max drejer sig om 10 søgemaskiner. Resten er spild af tid, da de ikke giver noget trafik alligevel. Mit råd er optimer i hånden til de få maskine det kan betale sig, og tilmeld i hånden til de samme maskiner. Denne opnår du et langt bedre resultat i længden med
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. november 2003 - 11:17 #2
Du bør tilmelde og optimere til følgende maskiner (her både maskiner og indexer)

ODP (google se neden for), jubii, yahoo.dk, altavista, alltheweb, msn, aol, lycos, kvasir. (de danske kan du tilmelde til sådan hen af vejen, men forvent ikke den ståre trafik. Hvis dit site errelevant for udenlandske markeder, må du lige skrive hvilke, derer også mange nationale maskiner derer relevante.

Google bør du ikke tilmelde til, men lade den finde dig selv. tilmelding til OPD på www.dmoz.org er meget vigtig for placeringen i google. ODP giver ingen trafik, men har stor effekt på google. Optagelse i ODP kan være svær, koncentrer dig om dette, vælg kategorien omhyggelig, og skriv din tilmelding ordentlig
Avatar billede mikaelo Nybegynder
11. november 2003 - 11:30 #3
dvs. at visse søgemaskiner ignorerer min fil med beskrivelse osv.? Mht. dmoz så kan jeg ikke engang finde ud af at skifte/vælge katagori under tilmelding, så ja det er da vældigt svært....(!) Hvilke 3 søgemaskiner mener du jeg vil få de 95% fra?
Avatar billede mikaelo Nybegynder
11. november 2003 - 11:38 #4
ah ok, nu fandt jeg ud af dmoz. enkelt nok....
Avatar billede mikaelo Nybegynder
11. november 2003 - 12:06 #5
Og jo, min side er relevant for udenlandske markeder...?
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. november 2003 - 12:07 #6
Hvilke lande
Avatar billede perj Nybegynder
11. november 2003 - 12:21 #7
Ved ikke om du også kan bruge noget her: http://www.joyzone.dk/sw149.asp
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. november 2003 - 12:56 #8
Hvis du kan fortælle mig hvilke lande dererrelevante, kan jeg give dig specefikke links til hvilke ressourcer dererrelevante for hvert enkelt land
Avatar billede perj Nybegynder
11. november 2003 - 13:52 #9
>> bufferzone. Tjekligedinmellemrumstangent ;-)
Avatar billede mikaelo Nybegynder
11. november 2003 - 13:53 #10
Norge, Sverige, Finland, Balticum og Tyskland. Grønland og Island er også relevante, men er ikke klar over om der findes noget her.....
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. november 2003 - 14:56 #11
Webmasterworld er nok det primærer internationale site site til søgemaskineoptimering. Opret dig bare med en profil, der følger intet snavs med.

Disse ressourcer er noget af det vedste du finder om lande specifike søgemaskiner og ressourcer, læs dem grundigt og spørg hvis du er i tvivl

Tyskland: http://www.webmasterworld.com/forum18/50.htm
Sverie: http://www.webmasterworld.com/forum18/32.htm
Norge: http://www.webmasterworld.com/forum18/40.htm
Finland: http://www.webmasterworld.com/forum18/53.htm
Letland: http://www.webmasterworld.com/forum18/45.htm
Litauen: http://www.webmasterworld.com/forum18/44.htm
Estland: http://www.webmasterworld.com/forum18/54.htm

Læs her hvis du mangler nogle lande
http://www.webmasterworld.com/forum18/272.htm