Avatar billede ber Juniormester
10. november 2003 - 15:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg skjule css-filerne for brugerne på mit website?

Hej eksperter,

Jeg vil gerne skjule mine css-filer for at undgå downloads fra nettet.

Bruger FP 2000. Kender til underscore på mapper, men det ser ud til, at filerne alligevel lægges ud pr. default.

Jeg uploader - så vidt jeg ved - ikke til en Apache-server.

Kan nogen hjælpe - er 60 points for fedtet, så sig til!

PFT
Avatar billede jensendk Nybegynder
10. november 2003 - 15:45 #1
Det får du svært ved,  klienten skal jo læse dem, og så kan de ses.
Avatar billede tblaster Nybegynder
10. november 2003 - 15:48 #2
Hvis du vil sikre dig at filerne ikke kan læses af brugeren men kun af browseren så kan du krypter filerne så de er ulæselig af et almindelig menneske hvorimod computer stadig forstår hvad der står i filerne. Så undgår du at en almindlig bruger kan tage kilde koden. Men dem der har forstand på it kan du aldrig sikre dig imod. De kan dekrypter dine filer hvis det er det de vil.
Avatar billede ber Juniormester
10. november 2003 - 15:51 #3
Der er p.t. fire stk. og de er vist noget rodede. Derfor. CSS er noget langhåret at have med at gøre, og jeg har bygget videre på en template, jeg har købt, for overhovedet at få lavet noget, der ser rimeligt ud.
Avatar billede ber Juniormester
10. november 2003 - 15:54 #4
Det er måske osse at skyde spurve med kanoner. Og der er ikke noget interessant at hente. Nu blev jeg bare lidt stædig. Giver det ikke andre problemer at kryptere?
Avatar billede tblaster Nybegynder
10. november 2003 - 15:59 #5
Jo ... hvis du mister dine ukrypteret filer så er det ikke lige til at få fat i dine orginale koder. Desuden er der ikke garenti for at det virker i alle browsers. Men det er en af de eneste måder du til et vist niveau kan sikre dine hjemmesider!
Avatar billede tblaster Nybegynder
10. november 2003 - 16:01 #6
Et godt program til at beskytte dine hjemmesider er programmet HTML Guardian:
http://www.protware.com/

Programmet fås til følgende priser:
A one computer license for HTML Guardian Professional costs $39.95.
A one computer license for HTML Guardian Enterprise costs $69.95.
Avatar billede ber Juniormester
10. november 2003 - 16:05 #7
Så interessante er de vist heller ikke, og jeg slår mig til tåls med, at jeg kun er skabsnørd. Tak for hjælpen. Nu skal jeg lige finde ud, hvordan du får dine points!
Avatar billede ber Juniormester
10. november 2003 - 16:07 #8
Med de priser er mit site lige pludselig HELT uinteressant! Men det er jo godt nok til de større sites og fint nok, hvis jeg skulle få brug for dét på et tidspunkt.
Avatar billede tblaster Nybegynder
10. november 2003 - 16:09 #9
Med hensyn til point så har du skam allerede accepteret mit svar!

Thx for point!
Avatar billede ber Juniormester
10. november 2003 - 16:12 #10
Nå, så det var det jeg gjorde før. Så tak for den efterfølgende info :-) Nu håber jeg ikke jeg har afskåret mig fra det helt geniale svar ...