Avatar billede eksperten_ Nybegynder
09. november 2003 - 20:07 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

billederne virker ikke HJÆLP

Hej! Jeg har lavet en hjemmeside. Og jeg har sat nogle billeder ind, den er uploadet osv. men så finder jeg ud af at når jeg går ind på den på siden vises den fra mit C:drev. Okay, så prøver jeg give at giver billedernes destination fra min ftp, men så beder den om et name og password... hvad gør jeg forkert?!!!
Avatar billede eksperten_ Nybegynder
09. november 2003 - 20:08 #1
altså billeder & baggrunde viker ikke på nettet... fordi at roden på dem er jo fra c:windows/user/ osv..
Avatar billede cdc Novice
09. november 2003 - 20:10 #2
gemmer du din side i den riktige frontpage mappe på din maskine
Avatar billede cdc Novice
09. november 2003 - 20:11 #3
gemmes normal i mappen dokumenter mine websteder og der inde laver du så en mappe med din side.
I den mappe bør du også lave en mappe der hedder images som du smider alle dine images ind i
Avatar billede eksperten_ Nybegynder
09. november 2003 - 20:12 #4
ja altså jeg har lavet en mappe på skrivebordet hvor jeg har gemt hele siden og alle billeder i. dernæst har jeg uploadet alt sammen til min ftp, og jeg har lagt billederne både forrest og i mappen images samt mappen pics som jeg selv har lavet for der har jeg gemt dem i på skrivebordet...
Avatar billede eksperten_ Nybegynder
09. november 2003 - 20:14 #5
okay du siger altså at jeg skal gemme alle billederne i dokumenter/min web/billeder og sætte destination på alle billederne på siden deri??
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
09. november 2003 - 20:14 #6
du skal angive stierne til billerderne relativt. Dvs. har du et billidet fx. ftp.xxx.dk/pictures/x.gif så skal du skrive src="/pictures/x.gif"
Avatar billede eksperten_ Nybegynder
09. november 2003 - 20:18 #7
ja det ville jeg også gøre men så siger den:

this operation requires end-user permission for ftp.xxx.dk
Avatar billede eksperten_ Nybegynder
09. november 2003 - 20:18 #8
name:
pass:

nedenunder
Avatar billede eksperten_ Nybegynder
09. november 2003 - 20:19 #9
og det har jeg sku ikke, det er ikke det samme som til min ftp
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
09. november 2003 - 20:22 #10
kan du se billedet i din browser hvis du skriver fx. www.xxx.dk/pictures/x.gif

hvis ikke må det være et problem med rettigheder til bibliotektet pictures
Avatar billede eksperten_ Nybegynder
09. november 2003 - 20:24 #11
ja jeg kan godt se dem...
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
09. november 2003 - 20:25 #12
kan du ikke lige vise et eksempel på html koden
Avatar billede eksperten_ Nybegynder
09. november 2003 - 20:26 #13
nu tror jeg sku den er der! Jeg skrev ftp:/ftp.xxx.dk/pics før nu prøvede jeg lige med www og nu dutter den!!!
Avatar billede eksperten_ Nybegynder
09. november 2003 - 20:27 #14
send lige et svar tak for hjælpen!
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
09. november 2003 - 20:28 #15
:) der er jo bare fint
Avatar billede cdc Novice
09. november 2003 - 20:30 #16
men husk lige at smid dem over i den mappe jeg beskrev, så laver den det af sig selv, så slipper du for at hånd kode bagefter, når du nu bruger FP, kan du lige så godt bruge de muligheder der er, du kan flytte mappe direkte over fra det skrivebord uden problemer