Avatar billede michlytz Nybegynder
09. november 2003 - 18:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fiksering af menu

Jeg har et problem i Dreamweaver, jeg har lavet en menu i venstre side af layoutet, den er placeret i en tabel, i cellen ved siden af (den midterste celle af tabellen), skal teksten indsættes, men hver gang jeg indsætter teksten, rykker menuen sig. Dvs at hvis teksten fylder 40 linier, så centrerer menuen sig til venstre.

Der må da være en HTML kode eller en funktion i Dreamweaver der gør at menuen bliver hvor man har indsat den???

Lyder dette forvirrende eller....

Håber på et hurtigt svar.

/Michael
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
09. november 2003 - 19:34 #1
Du skal feltet <td> til top, som dette <td width="50" valign="top">

Se vedlagte eksempel
:-) karsten_larsen

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>
<table width="100%" border="1">
  <tr>
    <td width="50" valign="top"><p>Menu<br>
      1<br>
      2<br>
      3</p>
    </td>
    <td width="292" align="left" valign="top">Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur
      sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore
      magna aliquyam erat, sed diam voluptua. At vero eos et accusam et justo
    duo dolores et ea rebum. sanctus est Lorem ipsum dolor sit amet.</td>
    <td width="422">&nbsp;</td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
09. november 2003 - 19:35 #2
Der mangler et ord

Du skal sætte feltet <td> til top, som dette <td width="50" valign="top">
Avatar billede michlytz Nybegynder
09. november 2003 - 20:13 #3
Det virker jo perfekt.

Mange tak for det

/Michael
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
09. november 2003 - 20:29 #4
tak for point
:-)