Avatar billede naxcrylus Nybegynder
08. november 2003 - 20:28 Der er 5 kommentarer

audigy og EAX i half-life

Når jeg aktiverer EAX i half-life (med audigy ES) bliver 3D positioneringen helt forkert. (Jeg har dog kun prøvet med hovedtelefoner eller 2 højttalere - men det burde ikke spille nogen rolle).
Alt lyd som burde være i midten opstår ude til venstre og lydbilledet bliver totalt forvirret.
Er det mon fordi EAX i half-life er dårligt eller er det mon mit lydkort der har et problem?

:-) Torben
Avatar billede andersenph Nybegynder
10. november 2003 - 11:38 #1
EAX virker fint hos mig i HL.

Det kunne være du skulle opdatere din driver til dit Audigy.
Jeg har et Audigy live og der var mange nye driverting at hente....
Avatar billede naxcrylus Nybegynder
10. november 2003 - 21:17 #2
Jeg har installeret den driver den fulgte med og hos Creative siger de at der ikke er nogle opdateringer til mit kort (autoupdate)............hmm!
Tidligere brugte jeg Realtek AC 97 onboard lyd, spekulerer på om jeg mon har fået renset helt ud efter det (der er ikke flere værdier i registreringsdatabasen som jeg kan se har noget med det at gøre - men interssant at høre at EAX virker hos dig!

Torben
Avatar billede andersenph Nybegynder
11. november 2003 - 07:15 #3
Har du deaktiveret onboard lyden i bios?
Avatar billede naxcrylus Nybegynder
11. november 2003 - 10:24 #4
Jep, onboard er deaktiveret i BIOS.
Jeg burde måske lige sige at jeg kører win98SE og at mit Audigy hedder ES, model 0160. Jeg bruger DX9 (for at kunne køre Colin Mcrae 3- hvor lyden iøvrigt er ok!?!?!?), men dx9 og win98se er vist ikke den bedste kombination?
Jeg har også testen lydkortet med "Goldmine" som er Creatives eget testprogram og det virker umiddelbart fint!
Avatar billede andersenph Nybegynder
11. november 2003 - 10:50 #5
Hvad står din værdi til i HL config filen?

Der er en setting med eax "0" eller "1"

Prøv begge løsninger.....

Er HL opdateret?