Avatar billede perj Nybegynder
08. november 2003 - 11:38 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Google smart søgning.

Nu kan man søge på Google uanset hvor man er, og det er da smart, men giver det nogle ulemper?
Avatar billede arlet Juniormester
08. november 2003 - 11:40 #1
Ulemper?? hvad tænker du på

Google virker hvergang
Avatar billede perj Nybegynder
08. november 2003 - 11:40 #2
Avatar billede arlet Juniormester
08. november 2003 - 11:42 #3
Det er ligemeget, søgningen er altid i top, jeg har den dog som værktøjslinie
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. november 2003 - 11:43 #4
Perj> nej ingen ulemper - det er samme søgning uanset om det er fra en søgebar instaleret eller direkte på google ;)
Avatar billede perj Nybegynder
08. november 2003 - 11:44 #5
Ja, men det er helt nyt, at man nu kan have den i proceslinien, og jeg tænker på om det kan give nogen hastighedsforringelse.
Avatar billede arlet Juniormester
08. november 2003 - 11:45 #6
Nej, det kan det helt sikkert ikke.
Avatar billede perj Nybegynder
08. november 2003 - 11:45 #7
Det er da smart at man nu kan søge fra skrivebordet eller uden at have browseren åben.
Avatar billede arlet Juniormester
08. november 2003 - 11:47 #8
Meget nemt, når man bruger den meget, som mig der f.eks har et stykke over 100 søgninger på google hver dag
Avatar billede perj Nybegynder
08. november 2003 - 11:51 #9
>>arlet. Du siger du har den i værktøjslinien. Nyheden fra Google (07-11-2003) er at man nu kan have den i proceslien, og det er det jeg mener er smart. Specielt når man ikke lige har browseren åben. Troede det var en "dugfrisk" nyhed:-)
Avatar billede arlet Juniormester
08. november 2003 - 11:53 #10
Ja, det er endnu mere smart i processlinien.

men bare værktøjslinien er smart*S*
Avatar billede perj Nybegynder
08. november 2003 - 11:56 #11
OK, det med værktøjslinien har været fremme længe:-)
Avatar billede perj Nybegynder
08. november 2003 - 12:23 #12
Nå, jeg lader den lige stå lidt. Da det er en beta-version, kunne det godt være nogen her fandt nogle ulemper og/eller konflikter med andre programmer. Oplevede selv et lille problem med min SpyFighter efter inst. i taskbaren, men kunne være tilfældigt. Under alle omstændigheder synes jeg selv det er det bedste fra Google jeg længe har set, og ingen sammenligning med at man kan installere søgefeldtet i værktøjslinien. Taskbaren er jo altid tilgengelig.
Avatar billede perj Nybegynder
08. november 2003 - 12:24 #13
SpyFighter= SpamFighter.
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. november 2003 - 15:44 #14
De eneste ulemper jeg kan få øje på er at google faktisk bruger toolbagen til at indsamle oplysninger om hvilke sider du besøger (faktisk en slags spyware, selvom dette kan slåes fra. Du mister dog så også muligheden for at bruge de avancerede muligheder) samt at denne toolbar også kan udnyttes til uheldige ting (hvis man ved hvordan)
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
08. november 2003 - 23:30 #15
Den gør også, at der er mindre plads til knapperne for kørende processer, samt den vel bruger et minimum (eller mere?) af ram...