Avatar billede netopnu1 Nybegynder
07. november 2003 - 13:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Autoreply på Exchange

Hej,
Kan det virkelig være rigtigt, at man ikke kan administrere exchange på en sådan måde, at man som administrator kan opsætte et "autoreply" for en bruger?
En fusion af flere af vores afd. har gjort at nogen brugere har fået nye emailadresser. Jeg forwarder fra deres gamle exchange til den nye, og nu vil jeg gerne have serveren til og "fortælle" sendere af mail til den gamle server/adresse, at brugeren har fået en ny adresse. How to do that??
Avatar billede tommyv Nybegynder
07. november 2003 - 15:16 #1
Jeg har (som bruger) oplevet et problem i Exchange og Autoreply-funktionen: Hvis man oprettet regler på kontoen, kan den ikke finde ud af auto-reply. Jeg ved ikke om det er det der driller dig her...
Avatar billede krasmussen Nybegynder
08. november 2003 - 10:23 #2
Jeg har for længe siden oplevet samme problem. Som jeg husker det løste jeg det vha. regler på klienten - så hvis mailen <er sendt direkte til mig> forwarded fra <min gamle mailadr.> og emnet starter med <VS:> --> send autoreply.......

Det virkede og jeg mener, ret sikkert, ikke at du kan få exch. til det aut.
Avatar billede netopnu1 Nybegynder
11. november 2003 - 10:21 #3
Ville gerne kunne få exchange til og sende et vilkårligt svar/auto reply for en bruger uden og skulle kende dennes password, eller åbne outlook i brugerens navn. Simpelthen administrere det på exchange-serveren. Vi administrerer i øvrigt selv vores domæne.
Tak for svarene indtil videre, men de løser desværre ikke problemet!
Avatar billede mr.d Nybegynder
14. november 2003 - 00:30 #4
GFI spam filter for exchange har en kanon funktion til det du søger.
Der kan du lave alle de replays du har lyst til UDEN at skulle indrage brugeren.
http://www.gfi.dk/mes/
Udover det kan du lave en regl enten pr. bruger eller domain der sætter en tekst sidst i mail om at pågældende bruger har fået ny mail adr.
Avatar billede netopnu1 Nybegynder
14. november 2003 - 13:56 #5
GFI kan fint bruges til det formål!! Tak for svaret!! Hvordan får jeg givet points til mr.d ? :)
Avatar billede mr.d Nybegynder
14. november 2003 - 14:15 #6
Jeg laver bare et svar !!
Glæder mig at du munne bruge svaret.
Avatar billede mr.d Nybegynder
14. november 2003 - 15:11 #7
jeg mener self., glæder mig at du kunne BRUGE mit svar. :-)
Avatar billede netopnu1 Nybegynder
27. november 2003 - 21:02 #8
Så skulle "betalingen" være på plads! :)