Avatar billede 1005 Nybegynder
03. november 2003 - 10:45 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

layer igen igen

jeg sidder med dreamweaver4

jeg har en tabel 4rows 3colums

i 2 af disse celler skal der placeres et layer
som følger cellen - hvordan?

dreamweaver smider et layer ind som absolut når jeg sætter musen i cellen og siger insert layer fra menuen:

div id="Layer1" style="position:absolute;

hvorfor absolut og ikke relativ, kan jeg indstille dette?
og hvorfor div og ikke span?
og hvad er forskellen?
Avatar billede 1005 Nybegynder
03. november 2003 - 10:54 #1
jeg fandt faktisk et tidligere svar på et spørgsmål som jeg havde stillet som delvist kunne bruges..
alligevel: at dreamweaver skriver absolut og ikke relativ forstår jeg ikke.. hvilken standarder benytter dreamweaver? og hvad forskellen mellem div og span er i denne sammenhæng spørger jeg igen til??

vh 1005
Avatar billede neander Nybegynder
03. november 2003 - 11:21 #2
'absolute' er bedst er når elementet kan bevæge sig på siden, og er det så ikke bedst at bruge i en tabel?

'relative' er bedst når indholdet er statisk...
Kilde: http://www.eskimo.com/%7Ebloo/indexdot/css/properties/classify/position.htm

Her står lidt om forskellen mellen div og span:
http://developer.irt.org/script/915.htm
Avatar billede neander Nybegynder
03. november 2003 - 11:22 #3
<div> foresager linjeskift.
<span> foresager IKKE linjeskift.
Avatar billede neander Nybegynder
03. november 2003 - 11:23 #4
måske du kan gå ind i HTML'en i dreamweaver og rette til relative, og se hvad der sker?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
03. november 2003 - 11:27 #5
du kan få en extension til DW der kan gøre det du ønsker, kig her http://www.projectseven.com/extensions/index.htm og hent den der hedder Snap Layers, så er dit problem løst :-)
Avatar billede 1005 Nybegynder
03. november 2003 - 12:14 #6
jeg sad på et tidspunkt med snaplayer - kunne ikke helt forstå dens brug -
man laver et layer - dette markere man - går ind i bahavior/snapl.. - der kommer et panel frem hvor man skal vælge et objekt som layeret skal koble sig på...
men en celle er vel ikke et objekt! så den virker vel kun når der er et billede?

er det den eneste forskel på div og span?

tak for jeres link - dem tjekker jeg lige...