Avatar billede vialli09 Praktikant
20. oktober 2003 - 18:20 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

IBM Harddiske - LÆS

Lidt for sjov at jeg opretter det her spørgsmål. Folk der har eller har haft problemer med deres ibm-harddiske, gider du/i ikke at skrive et indlæg, indholdene problembeskrivelse osv. :o)
Avatar billede popsy Novice
20. oktober 2003 - 18:24 #1
Hmm, har faktisk haft 3 af det fabrikat, 2 små (2-3 gb) + en på 40 gb, og alle 3 kørte uden probs på mine pc'ere, til jeg solgte dem videre ;)
Avatar billede hengjel Nybegynder
20. oktober 2003 - 18:24 #2
har haft to ibm diske og begge er døde....
den ene en 40 gb døde bare lige pludselig (pap disk)
den anden en 60 gb 120 gxp begyndte at larme mega meget og lød meget som om kuglelejerne var færdige og det tog den ca 5 sek at starte og da den så havde kørt i 3 sek stoppede den og begyndte at spinde igen (endnu mere PAP disk

alt hvad jeg har at sige køb ikke IB FUCKED :)
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2003 - 19:31 #3
Jeg har fået fortalt fra MEGET pålidelig kilde, at IBM´s harddiske (altså dem fra op til ca. 1 år siden), ikke kunne tåle at køre i mere end ca. 8 timer af gangen.
Derfor var de bestemt ikke velegnede til Serve-miljøer og lign.

Jeg selv har fået ødelagt 2 stk. harddiske a´ 30 GB. Den ene har jeg fået ombyttet til en helt ny, da det var indenfor granti-perioden, og den anden røg lige i skrældespanden.
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
20. oktober 2003 - 20:26 #4
Jeg har aldrig haft en IBM harddisk, men da jeg for lang tid siden skulle købe en ny fik jeg extra billigt tilbudt IBM på 30 GB, og forhandleren ville kun give en meget kort garanti da han oplyste mig at i 30 GB-serien var der fejl på mange af IBM´s diske. Jeg købte så en anden model.
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
20. oktober 2003 - 20:29 #5
Ud over det, så synes jeg man hører fra mange edb-fag-personer og flere folk her på eksperten at IBM er noget bras at købe.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2003 - 22:33 #6
--> Valla:
Neaaaarr... man kan ikke sige, at alt IBM er noget bras. Langtfra, endda!
Men den serie Harddiske de producerede dengang (for op til ca. 1 år siden), ja DET var noget bras.
Hvilken kvalitet deres nuværende harddiske er, aner jeg ikke. Eller alt deres andet hardware. Eller Software, for den sags skyld. Men det skulle være ret OK, altsammen.  :-)
Avatar billede bleze Nybegynder
21. oktober 2003 - 02:41 #7
Jeg har haft over 10 ibm diske, og mange af dem har kørt 24 timer i døgnet i en belastet server. aldrig har een gået i stykker (7-9-13). een var dog død da jeg købte den, men den fik jeg byttet

faktisk har jeg lige købt en 2.5" hitachi/ibm 7200 rpm disk til min notebook. hurtigste notebook disk på markedet. vroom

kender dog nogle der har haft ibm'er der er døde, men alle diske kan jo dø.

extend: ibm har solgt deres hd afdeling til hitachi, så de laver ikke diske mere...
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2003 - 15:01 #8
Jeg har ialt haft 3 ibm harddiske: En lille der stadig kører i min mors computer, en 40 gb der sidder i min computer, har aldrig haft problemer med den, og til sidst en virkelige skod disk på 60 gb der døde 1 måned efter garantien var udløbet.
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
21. oktober 2003 - 16:42 #9
Har 2 IBM harddiske, en på 2 gb og en på 13 gb.. De fungerer helt ok, og ingen probs ;)
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2003 - 21:34 #10
-->vialli09:

Tak for points. :-)

Forresten: Jeg har stadig en splinterny IBM-harddisk, 30 GB, aldrig åbnet, i plomberet embalage, som jeg gerne vil sælge.  :-)
Den sælges MEGET billigt.  :-))