Avatar billede rolf.w Nybegynder
19. oktober 2003 - 00:03 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Samme "Top Frame" på alle sider..

jeg er igang med at lave min hjemmeside,
og jeg vil gerne have en ens menu på alle sider..

kan man ikke lave det på sådan en måde, så det er den samme menu på alle sider..?
Avatar billede cdc Novice
19. oktober 2003 - 00:04 #1
brug include eller iframe
Avatar billede cdc Novice
19. oktober 2003 - 00:07 #2
diu aiframe kunne se således ud:

<iframe src="menu.htm" name="menuFrame" frameborder="0" framespacing="0" height="100" width="760" scroll="no"></iframe>
Avatar billede cdc Novice
19. oktober 2003 - 00:09 #3
hvis din server kan klare ssi kan du bruge <!--#include file ="menu.htm"--> settes ind i toppen af siden
Avatar billede cdc Novice
19. oktober 2003 - 00:09 #4
de små stavefejl er gratis
Avatar billede rolf.w Nybegynder
19. oktober 2003 - 00:14 #5
Er det en HTML kode  "<!--#include file ="menu.htm"-->"
eller hvad skal jeg skrive der...?
Avatar billede cdc Novice
19. oktober 2003 - 00:44 #6
denne <!--#include file ="menu.htm"-->  smider du ind der hvor du vil have din menu, evnt i toppen af siden. Dun menu hedder menu.htm f.eks
hvis duín server kan ssi (server side include) eller asp/php, virker denne.

Så smider du den ind over html i din kode og den henter den automaatisk når den likker på serveren, ikke på din egen pc'er.
Avatar billede cdc Novice
19. oktober 2003 - 00:45 #7
og nu afviser du også mine svar, så jeg lukker og slukker for i aften
Avatar billede chrisscan Juniormester
20. oktober 2003 - 21:19 #8
Hvad med at bruge shared top-border, det virker perfekt hos mig. Det er en enkel funktion i frontpage og sikkert også i andre hjemmestrikkemaskiner
Avatar billede ztyxx Nybegynder
20. oktober 2003 - 21:21 #9
du kan også bruge javascript-metoden, http://html.dk/artikler/00001/ , hvis ikke at du har mulighed for serversidescripting som asp eller php
Avatar billede fifafrazer Nybegynder
15. november 2003 - 12:31 #10
Du kan bare bruge almindelige frames i Frontpage.
Filer->Ny side->Rammesider->Sidehoved->ok
nemmere bliver det ikke. Du kan også skjule rammen:
Højreklik->rammeegenskaber->rammeside->vis kanter
Avatar billede ztyxx Nybegynder
19. november 2005 - 18:05 #11
takker for point :-)