Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2003 - 23:27 Der er 25 kommentarer og
3 løsninger

skjule kildekode?

Lad mig starte med at sige, jeg ved det er umuligt at gøre følgende 100 %, men jeg vil gerne gøre det alligevel, så alle dem ligesom mig ikke kan finde kildekoden...

Jeg ønsker bare koden, som jeg kan sætte ind i html...

Takker på forhånd..
Avatar billede keysersoze Guru
11. oktober 2003 - 23:30 #1
kildekoden vil altid blive vist uanset hvad - man kan gøre det besværligere at få fat i koden, men den vil altid kunne vises...

så umiddelbart vil jeg sige at du bare må acceptere det som det er - laver du siden i frontpage er der alligevel ikke noget at skjule
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. oktober 2003 - 23:54 #2
som keysersoze sagde, kan du ikke gemme koden..

JavaScript kan dog encryptoreres (sikker stavet forkert, men hey..), så det ikke kan læses af mennesker..
men det kan selvfølgelige også decryptoreres (sikker stav...), eller kan browseren ikke forstå det..

men da du har lavet det i frontpage, forstiller jeg mig at det ikke er meget andet end html.
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2003 - 00:01 #3
Nu bliver jeg lid ironisk..tag det ikke ilde op...jeg skrev faktiski starten at jeg ved at man ikke 1o0 % kan gøre det, men at man kan hindre folk i det et par procent, hvorfor gentager folk det så?*G*

NÅ SERIØST.. jeg mener jeg på et tidspunkt har fået en kode, som skjulte kildekoden... vil  gerne have noget lignende..
Avatar billede hcichosz Praktikant
12. oktober 2003 - 00:03 #4
det du gerne vil kan du med web krypter
mvh HC
Avatar billede hcichosz Praktikant
12. oktober 2003 - 00:06 #5
se her html
<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>Ny side 1</title>
</head>

<body>

<p>Hej med dig</p>

</body>

</html>
Avatar billede hcichosz Praktikant
12. oktober 2003 - 00:07 #6
og så den krypterede
<html>
<script language="Javascript">

s="Web Encrypt by Ivan Petkovic, Copyright 2001 Heka Design, www.design.co.yu";

Licensed_to=".Net  ,  ;  company,";

key="0123456789ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÈÆŠÐŽabcdefghijklmnopqrstuvwxyzèæšðž!\"\ \|#$%&\'()*+,-.\/:;<=>?@[\\]^_\`{}~"; var h=""; lc=eval("Lice"+"nsed_to"); dcd("-B2)Šv|}^70b#<;Q1?2|J3w8\\-6~Wv'^^+11{|N?hqcv/b<+K'Æ~01{wk<0\"mV7E;E/2v1]È^<uW{qvIš(| (|'K<\\I)ð(H52;È@ %+3,|&[|X@%(=VI<^4.æ}|(h^;,ynokbv9Dkr|f;~M)f!$ÐcR53VCH@=;203@$7?UžL\"Š1?#'%|u~$'7?Q7G5ðF;s?b~{G<}&@?9^cDH5_/uF#+6=11&(Wv'O>03`J?osH:<Š~}5h%42^45ð|\"movB~]AšX$B'š^~hÆA{dgx-|è;b|z33M6kXU4Ið{x5rM3^u9^<C}E3d[3pèz00Hsb1z0+]3š",s);/* |V'#{;q-D*/ function dcd(enccode,ns){ns=ns+lc; var j=0,ptr,/*O#df*/ptr1,ptr2;var hc="";var ln=key.length;for (var i=0;i<enccode.length;i++){/*oij*72@@H*/if (j==ns.length) j=0;ptr1=key.indexOf(enccode.charAt(i));ptr2=key./*rgh#hj&5szh*/indexOf(ns.charAt(j));ptr=(ln-1-ptr2-ptr1);if (ptr<0) ptr+=ln;hc+=key.charAt(ptr);j++;};h+=hc;};document./*3fvghjf^FF-824*/write(h);</script> <!-- }'hð };>u;7Cr2b#]'W.?4?ÈEq,Ð:6K!jIW3=:A--></html>

prøv at sætte begge 2 i en html doc der stå det samme
Avatar billede squashguy Nybegynder
12. oktober 2003 - 02:32 #7
denne kryptiske tekst kan dog nemt laves om til læsebar html, hvis man virkelig ønsker at kigge i kildekoden...
Avatar billede hcichosz Praktikant
12. oktober 2003 - 03:36 #8
ja og kristian2000 skrev at det viste kan godt ;-)
og der kan også sættes password på det er der ikke nu
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. oktober 2003 - 03:38 #9
Men sådan en kryptering udelukker du at søgemaskiner kan finde dig
(bare til orientering ...)
Avatar billede squashguy Nybegynder
12. oktober 2003 - 03:48 #10
sætte password på? hvad skulle det hjælpe, ud over at den krypterede streng kommer til at se anderledes ud?
Avatar billede hcichosz Praktikant
12. oktober 2003 - 09:48 #11
Ja det med søge maskinen det er fuldstændig rigtig, og jeg vil lige sig at jeg heller ikke mener at det er særlig smart at bruge den slags små krumspring, men der belv spurgt om hvad man kunne gør, og det her er en af tingene.
;-)
Avatar billede keysersoze Guru
12. oktober 2003 - 09:48 #12
foruden at søgemaskiner ikke kan finde siden - så bliver siden også langsommere, man får mere og totalt ubetydeligt arbejde ud af det... og i sidste ende; har man lavet en side i frontpage _er_ der nok ikke det store at skjule
Avatar billede exp Juniormester
12. oktober 2003 - 09:54 #13
Ved godt jeg sikkert får en masse brugere på nakken nu, men...

... google er altså opfundet:
www.google.com/search?&q=site:eksperten.dk%20ingen%20h%F8jreklik

http://www.eksperten.dk/spm/338327

;-)
Avatar billede exp Juniormester
13. oktober 2003 - 13:44 #14
HVad var der galt med mine links?
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2003 - 14:39 #15
mener ingen har svaret optimalt, og bare at smide nogle links ud, er ikke at svare på mit spørgsmål...

det er at tage andres arbejde...

naturligvis kan jeg bruge dage og måneder på selv at finde tingene, men jeg ønsker netop at at gøre det hurtigere..så hvad har jeg vundet ved at du smider nogle links op, er jeg så ikke det samme sted?

No hard feelings...
Avatar billede keysersoze Guru
13. oktober 2003 - 15:00 #16
dvs at du søger en måde at skjule din kode på som INGEN før har brugt? se, hvis jeg kunne lave sådan en funktion - så var der ekstreeemt mange der blev glade for mig!

Koden KAN ikke skjules - og så må du overveje hvad der så er bedst som alternativt; at fjerne højreklik som alligevel er let at komme uden om - at kryptere koden som gør siden langsommere - eller... Samtidig skal du - som jeg tidligere har skrevet - overveje om du i det hele taget _har_ noget at skjule!?

Jeg vil gerne hjælpe - men det kræver at jeg ved hvilken form for løsning du ønsker når nu den optimale ikke kan lade sig gøre... Umiddelbart vil jeg nemlig mene (ud fra hvad jeg kan se ud fra dine ønsker og kommentarer) at flash er den eneste løsning til dig! til det kræves minimalt html-kode - og du kan lave en masse kode i flash'en som er meget svær at hugge
Avatar billede hcichosz Praktikant
13. oktober 2003 - 15:13 #17
Jammen så er der en til dig her kode og eks. http://www.cichosz.dk/No_right_clik.rar
Avatar billede exp Juniormester
13. oktober 2003 - 15:16 #18
falentin/kristian2000 >>
Hvad er sammenhængen mellem disse 2 brugere?
Avatar billede snowball Novice
13. oktober 2003 - 15:29 #19
falentin og kristian2000 er internt blevet bedt om at forklare et evt. kendskab til hinanden.

Snowball / CoAdmin
Avatar billede snowball Novice
23. oktober 2003 - 12:15 #20
Han valgte så åbenbart at lukke dem begge.

Snowball
Avatar billede exp Juniormester
23. oktober 2003 - 12:30 #21
ja, han blev vist lidt sur på mig...
http://www.eksperten.dk/spm/413341
Avatar billede fifafrazer Nybegynder
15. november 2003 - 23:17 #22
Du kan bruge et program til at lave koderne for dig. Bl.a. HTML Protector der kan findes på http://tucows.tiscali.dk/preview/284242.html
Avatar billede keysersoze Guru
26. november 2003 - 19:10 #23
lukketid??
Avatar billede snowball Novice
26. november 2003 - 19:39 #24
keysersoze: Prøv og gør én af følgende ting:

1) Læs min kommentar 13/10-2003 15:29:42 og 23/10-2003 12:15:50

2) Ta' et kig på http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=kristian2000

;)

Snowball
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
26. november 2003 - 19:42 #25
<SCRIPT language=JavaScript type=text/JavaScript><!--
function click(e){if (document.all) if (event.button == 2) return false;if
(document.layers) if (e.which == 3) return false;}
function click2(){event.returnValue=false;return false;}if (document.layers)
document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);document.onmousedown=click;document.oncontextmenu=click2;
// --></SCRIPT>

sæt den ind i <Head>  </Head>

så kan folk ikke se kilden ved at højre klikke på din side
Avatar billede snowball Novice
26. november 2003 - 19:53 #26
Det var da utroligt. Læser folk ikke spørgsmålet igennem inden de svarer !?

Så lad mig skære det ud i pap. Brugeren kristian2000, ham der har stillet dette spørgsmål, er IKKE længere aktiv. Ergo sker der ikke mere i dette spørgsmål!

Snowball
Avatar billede squashguy Nybegynder
26. november 2003 - 20:26 #27
:)
Avatar billede keysersoze Guru
26. november 2003 - 23:27 #28
joh - men nu skrev du ikke at de begge var deaktiveret... forstod "lukket" som noget andet.

Glæder mig til en funktion hvor et spm. som dette så kan lukkes på anden måde