Avatar billede kimit Praktikant
06. oktober 2003 - 14:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Editering i skjulte tegn i XMLSPY

Jeg har brug for at kunne editere xml-filer, hvor alle "line-breaks" skal erstattes med eksempelvis ##.
Er der nogen, der kender XMLSPY rigtig godt og kan komme med nogle gode råd i opsætningen og brugen af programmet, for at løse ovenstående problem.

Jeg kan for indeværende IKKE se skjulte tegn som "line-breaks" og dermed ikke erstatte/fjerne dem fra xml-filen...
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. oktober 2003 - 17:04 #1
egentligt må du ikke oprette dette spm når der ikke er gået en uge siden det sidste, jeg fik helt glemt det.

og jeg mener stadig at det ikke kan lade sig gøre.

jeg havde vist også misforstået det .. men jeg vil igen anbefale ultraedit

for at replace linebreaks i den kan du

søge på

^p    (Matches a newline (CR/LF) (paragraph) (DOS Files))

og replace med ##

og hvis du vil beholde cr/lf så replacer du bare med ##^p
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. oktober 2003 - 17:05 #2
du kan få det på en 45 dages trial
http://www.ultraedit.com/
Avatar billede kimit Praktikant
06. oktober 2003 - 17:16 #3
men ultraedit har det problem at jeg ikke umiddelbart kan ændre encoding fra encoding="UTF-16 til encoding="ISO-8859-1.
Avatar billede janegil Nybegynder
06. oktober 2003 - 19:14 #4
men UTF-16 til ISO-8859-1 tar du jo med XML spy, når du ve3nder tilbake dit.
Avatar billede kimit Praktikant
08. oktober 2003 - 08:34 #5
hej loadet... hvordan accepterer jeg dit svar. I øjeblikket kan jeg ikke se mulighed for det...
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. oktober 2003 - 15:21 #6
ok så smider jeg lige et :)