Avatar billede cbennike Nybegynder
05. oktober 2003 - 22:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skalere mange billeder

Jeg skal bruge et program der kan skalere MANGE billeder i en mappe på en gang. Altså uden at jeg selv skal gøre noget for det. Og det må også gerne være god til at lave et fotoalbum(html med thumpnails) men alt har interesse.

Håber
Avatar billede janemil Nybegynder
05. oktober 2003 - 22:05 #1
05. oktober 2003 - 22:24 #2
www.xnview.com
Det er et lille genialt program, der lige kan de ting man tit har brug for (-stortset), -og så er det gratis.

Du skal bare downloade det på dansk, åbne det og (i menulinien) vælge "værktøj"-> "multi konvertering"
- så kan du alt fra skallere til at ændre fil-navne eller farver, -på en masse filer på én gang!
05. oktober 2003 - 22:25 #3
Men XnView kan vistok ikke lave fotoalbum.
Avatar billede cbennike Nybegynder
05. oktober 2003 - 22:28 #4
Mange tak for det Janemil. Lige hvad jeg havde brug for (fatter ikke kendte til den funktion i Photoshop...) Takker og bukker
-->h13
Takker men har valgt janemils løsning. Håber det er ok