Avatar billede tl Nybegynder
30. december 2000 - 01:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ORACLE HOME

Hvad er et ORACLE Home, og hvordan bruger man dem ??

Avatar billede pnielsen Nybegynder
30. december 2000 - 02:23 #1
Hej tl og godt nytår!!!

ORACLE_HOME bruges til at have forskellige versioner af Oracle. En version i hvert sit ORACLE_HOME.

Et HOME består på NT af en sti og et navn:
F.eks.
c:\\orant = DEFAULT_HOME
c:\\oracle = HOME1

Navnet vælger du helt selv!

Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2001 - 22:16 #2
Bemærk at nogen versioner af oracle kan installeres i samme home: 8.1.6 kan installeres ovenover et 8.1.5 home. Men dette vil ødelægge muligheden for at migrere en evt. eksisterende 8.1.5 database til 8.1.6
Avatar billede pnielsen Nybegynder
12. januar 2001 - 00:05 #3
Joern_h: Den er jeg ikke helt med på ??

Hvis du ligger 8.1.6 oven på en 8.1.5 installation, vil du da netop få muligheden for at migrerer din database op til 8.1.6!

Prøv lige at uddybe ?

Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2001 - 16:47 #4
Når du installerer i samme home, vil den forrige installations binære filer blive overskrevet.

Da en 8.1.5 database-instans konverteres til en 8.1.6 ved først at åbne instansen med 8.1.5 programmet, bliver du nødt til at have både et 8.1.5 og et 8.1.6 home.

Det står også i readme filerne, men temmelig langt nede.