Avatar billede drevi Nybegynder
23. september 2003 - 13:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

primaryKeyPK - cmp

jeg har set at nogle benytter en seperat class til at håndtere primary key med, andre gør det ikke.

hvad er fordelen ved denne klasse?
kan den undværes og hvis den gør hvad mister man så ved det, rent vidre udviklingsmæssigt?
kan det klassen gør, gøers nemmer?

Grunden er, at jeg gerne vil have mine 22 bønner får det "bedste" vidre udviklings grundlag.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. september 2003 - 18:53 #1
PrimaryKey skal vel altid have en klasse.

Spørgsmålet er bare om det skal være java.lang.Integer eller java.lang.String
eller en af dine egne.

Du er nødt til at have din egen klasse, hvis din primær nøgle indeholder
flere felter.

Jeg kender ikke nogen god grund til at lave en egen klasse hvis du kan bruge
java.lang.Integer eller java.lang.String.
Avatar billede drevi Nybegynder
23. september 2003 - 19:26 #2
det var også hvad jeg er kommet frem til så det godkender jeg :)