Avatar billede doctor Nybegynder
28. december 2000 - 08:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

harddisk kopiering

Jeg har fået ny harddisk som jeg har formateret til ntfs filsystem og arbejder som slave min master harddisk er også ntfs filsystem.
HVILKET PROGRAM SKAL JEG BRUGE FOR AT KOPIERE HELE INDHOLDET MED Os´ FRA MIN MASTER TIL MIN SLAVE HARDDISK SÅ JEG KAN BRUGE DEN NYE HARDDISK OG PILLLE DEN GAMLE UD.
JEG KAN IKKE FINDE ET GHOST PROGRAM DER KAN ARBEJDE UNDER WIN2000PRO ( OG HVOR KAN JEG FINDE DET.)
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
28. december 2000 - 08:26 #1
Lav en BOOTdisk og læg filen ghost.exe eller Ghostpe.exe på disken. Ellers kan man bruge PowerQuest Drivecopy.
Avatar billede perj Nybegynder
28. december 2000 - 09:54 #2
Din nye disk (som skal være større end din nuværende)installerer du som sekundær, og lader Bios finde den. Derefter anvender du et lille program der hedder DriveImage (Swanholm 44 92 93 93). Programmet kopieret simpelthen alt hvad du har på din gamle disk. Når det er gjort sætter du den nye disk som primær, og du er kørende med alle programmer som du var før, men med den nye disk.
Eneste ulempe er, at du jo får alt med over på den nye, og dermed også skidt og kanel.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2000 - 11:30 #3
PowerQuest Drive Image 4.0 kan klarre opgaven. Du kan tjekke programmet her: http://www.swanholm.dk/software/showproduct.cfm?ProID=52. Det køre perfekt 5 min og du har en friks pc\'er igen.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2000 - 11:37 #4
En til skal du lige tænke på, det er ikke altid lige smart blot at kopierer over, da fejl og lign. så tages med over i det nye system. Hvis jeg var dig, ville jeg kun tage data med over, også lave en total nyinstallation. brænd dine data på en cdrom. eller sæt de 2 diske i din PC\'er og lav din gamle disk om til sekundær disk.

Det skulle så kunne lade sig gøre at få windows 2000 til at lave et image af den gamle disk.
Avatar billede stigers Juniormester
29. december 2000 - 22:58 #5
perj>> du glemte da vist at skrive at det er Drive Image Pro V. 3.02 han skal bruge...
Avatar billede chris2k Nybegynder
05. januar 2001 - 10:50 #6
Du kan også prøve med Symantec Ghost. Det har jeg gode erfaringer med. http://www.symantec.com
Avatar billede hotpop Novice
16. januar 2001 - 14:12 #7
ghost er bare så pisselaaaaangsom!
Avatar billede chris2k Nybegynder
16. januar 2001 - 14:26 #8
Okay. Det er nok også bedst hvis man skal ghoste noget mange gange...

Ellers funker det skide godt, fordi man bare kan putte en bootdisk i, også ordner den resten