Avatar billede farfar1 Nybegynder
17. september 2003 - 20:06 Der er 9 kommentarer

xml dtd

Jeg har installeret IBM Websphere studio application developer på min computer. Når jeg opretter et webprojekt derinde kommer den med en fejl, hvor der står unknown protokol c: og sætter et fejl kryds ude for denne linie som er auto genereret af websphere:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
her er der et fejl kryds udenfor <!DOCTYPE web-app PUBLIC "-//Sun Microsystems, Inc.//DTD Web Application 2.3//EN" "http://java.sun.com/dtd/web-app_2_3.dtd">
<web-app id="WebApp">
    <display-name>gg</display-name>
    <welcome-file-list>
        <welcome-file>index.html</welcome-file>
        <welcome-file>index.htm</welcome-file>
        <welcome-file>index.jsp</welcome-file>
        <welcome-file>default.html</welcome-file>
        <welcome-file>default.htm</welcome-file>
        <welcome-file>default.jsp</welcome-file>
    </welcome-file-list>
</web-app>
håber der er nogen som har hørt om problemet, tror det er noget med DTD'en
Avatar billede arne_v Ekspert
17. september 2003 - 20:15 #1
Det er ikke DTD fordi sådan en bruges ikke i eksemplet.
Avatar billede farfar1 Nybegynder
17. september 2003 - 20:30 #2
Har du så en ide om hvad er galt?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. september 2003 - 20:35 #3
Nej. Den ser umiddelbart meget rigtig ud.
Avatar billede janegil Nybegynder
18. september 2003 - 09:44 #4
Er du online, så websphere får tak i http://java.sun.com/dtd/web-app_2_3.dtd ?

Ville det evt hjelpe å kopiere DTD'en til en lokal fil?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. september 2003 - 09:59 #5
Det kan umuligt passe at man ikke kan lave en web.xml uden at være
connected til internet.
Avatar billede farfar1 Nybegynder
18. september 2003 - 10:12 #6
janegil--->
dette link får man ikke meget hjælp af http://java.sun.com/dtd/web-app_2_3.dtd
Nej det vil ikke hjælpe at kopire til en lokal fil :-(
arne v--->
det kan man også godt, men den laver fejl lige meget hvad. Når de andre i min gruppe lavet et webprojekt på deres websphere virker det fint uden fejl, og det er samme indstalations cd vi bruger, tænker på om det ikke nok er noget med min computer opsætning at gøre men har prøvet af afinstalere og instalere igen uden det hjalp, og også søgt en del rundt på nettet for at finde nogen som havde samme problem dog uden held. Der er ingen steder jeg kan finde noget om en fejl (UNKNOWN PROTOKOL C:) den siger ikke s meget synes jeg.
Avatar billede janegil Nybegynder
18. september 2003 - 10:35 #7
Det skulle aldri være noe lureri med at en eller annen "web client" skal være installert i Windows, kanskje som en del av IE-installasjonen?

Kan du fx åpne DTD'en ved å kopiere inn http://java.sun.com/dtd/web-app_2_3.dtd som filnavn i åpningsdialogen i Word?

Har du samme Windowsversjon som kollegene?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. september 2003 - 11:05 #8
Vildt gæt:

Har du en fil liggende med navnet "C:\Programs" ? (det kan give spøjse fejl)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2003 - 13:32 #9
Kommet videre ?