Avatar billede hopper2100 Nybegynder
17. september 2003 - 17:31 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

"save as" og "save" kommando fungerer ikke.

Mit problem er at jeg ikke kan få word til at gemme mine dokumenter. Når jeg under menuen File klikker på "Save as", sker der intet. Den Popup der giver mulighed for navngive filen, samt vælge format kommer ikke frem. Prøver jeg "Save", gemmes filen ikke i standardmappen My documents. Ligeledes virker Autosave ikke, i stedet får jeg i popup beskeden "Autosave was postponed for this document". Dette problem eksisterer udelukkende i Word, alle andre programmer (Excel, Frontpage etc.) fungerer fint og kan gemme på normal vis. Jeg har forsøgt at reparere Office2000, samt word med repair funktionen på Cd-Rommen, og her får jeg meddelelsen at alle reperationer er udført. Word kan dog stadig ikke gemme.
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. september 2003 - 17:47 #1
Først geninstallere du din officepakke oven på sig selv (gennemfør en repair) herefter gennemføre du office update (du finder muligheder på http://windowsupdate.microsoft.com her er et link til office update)

Hvis dette ikke virker, afinstallere du office, gennemføre en repair på dit styresystem og en fuldstændig update, hvorefter du geninstallere office og updater denne
Avatar billede dana Nybegynder
17. september 2003 - 18:26 #2
bufferzone> Dit link er ikke til office update. Det har intet med office update at gøre.
Kig her i stedet for:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=/directory/worldwide/da/download/default.asp
Avatar billede dana Nybegynder
17. september 2003 - 18:29 #3
Selvfølgelig hvis det er den engelske udgave, så skal du på en anden side.
Avatar billede dana Nybegynder
17. september 2003 - 18:31 #4
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. september 2003 - 18:34 #5
dana>jeg skriver,"her er et link til office update" Hvilket skulle betyde, "på den side jeg linker til finder du et link til office update". Beklager den tvetydige formulering
Avatar billede dana Nybegynder
17. september 2003 - 19:01 #6
hopper2100> Det kan være at din normal.dot er ødelagt. Du kan prøve at slette den og genstarte din computer, så skulle en ny normal.dot blive kreeret! Hvis du ikke vil slette din gamle normal.dot, så omdøb den og gem den til senere brug. Genstart og se om den nye dot ikke vil virke med Save as igen.
Avatar billede dana Nybegynder
17. september 2003 - 19:01 #7
bufferzone> ok, det var lidt tvetydigt :)
Avatar billede dana Nybegynder
17. september 2003 - 19:02 #8
Husk at Word ikke må være i brug, når du skal slette normal.dot!