Avatar billede schjoett Nybegynder
14. september 2003 - 23:12 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Webserver Hosting!!

jeg har lige sat min egen webserver op og vil gerne have mit domaine til at virke så det peger på min server og ikke hos udbydere! Det er igennem Azero jeg tidlige købte domainet. Er der en der kan give en hurtigt om god forklaring / hjælp ??
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2003 - 23:27 #1
Der skal ændres i DNS så navnet peger på din IP (altså skal du
have fast IP).

Hvis AZero ikke yder DNS service eller du ikke vil betale for det, så
skal du have flyttet DNS servicen fra AZero til f.eks. GratisDNS
(www.gratisdns.dk).
Avatar billede schjoett Nybegynder
14. september 2003 - 23:36 #2
Ok Er det til at forstå eller .... ?
Avatar billede schjoett Nybegynder
14. september 2003 - 23:37 #3
Skal jeg så "bare" Linke direkte til min faste ip? Bliver dog forwardet igennem min linksys Router!
Avatar billede simonvalter Praktikant
14. september 2003 - 23:46 #4
kig på
http://www.gratisdns.dk/?size=400&side=51

du skal have redeligeret dit domaine ... azero yder ikke dns service

når domainet er flyttet til gratisdns så skal du bare oprette en
arecord og evt et cname
det står forklaret hvordan på siden
eller så kan du komme på irc
#gratisdns på EFNET og få support.
Avatar billede simonvalter Praktikant
14. september 2003 - 23:48 #5
eller azero yder vist dns service .. du kan godt få dem til at ændre opsætningen for penge .. men jeg vil stadig anbefale gratisdns da du får fuld kontrol til at lave alle de ændriger du vil uden at skulle betale for det.
Avatar billede schjoett Nybegynder
14. september 2003 - 23:50 #6
Ok Har lige oprettet mig og skal vente 10 minutter! Derefter prøver jeg lige
Avatar billede simonvalter Praktikant
14. september 2003 - 23:54 #7
jeg mener redeligering tager lidt længere tid .. tror nok der gik et par dage den gang jeg flyttede fra azero
Avatar billede schjoett Nybegynder
14. september 2003 - 23:55 #8
Ok! Er inden i det nu ! Virker meget uoverskueligt ?? Det er det måske ikke ?
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. september 2003 - 00:05 #9
du har trykket opret primær dns ?
Avatar billede schjoett Nybegynder
15. september 2003 - 00:09 #10
Ja men derefter ? Er ikke interesseret i noget opsætning af mail i æjeblikket kun deligering af Domaine navn ?
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. september 2003 - 00:11 #11
du venter bare med at lave arecord og cname

nu skal du gå til punkt
3) Find ejerbeviset for domænet.....
Avatar billede schjoett Nybegynder
15. september 2003 - 00:13 #12
Det der hedder CNAME ?
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. september 2003 - 00:14 #13
ja du har gjordt hvad du skal under din konto .. du kan ikke lave mere før det er blevet overført

http://www.gratisdns.dk/?size=400&side=51
følg punkterne fuldstændigt.
Avatar billede schjoett Nybegynder
15. september 2003 - 00:44 #14
Øh ! Hvad nu hvis det er et .Com domaine?
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. september 2003 - 00:55 #15