Avatar billede cartesius Nybegynder
12. september 2003 - 13:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Refill til Canon patron FX-3

Jeg har købt noget blæk til min printerpatron FX-3, der sidder i min laserprinter Canon Multipass L-60. Men jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg patronen og fylder blækket i. Jeg skal derfor bruge lidt hjælp, gerne i form af en illustreret guide på nettet, hvis en sådan findes.
Avatar billede fbhzone Nybegynder
12. september 2003 - 13:22 #1
Du kan ikke putte blæk i en laser patron da denne kører med toner som er pulver der smeltes fast i papiret.
Desværre
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. september 2003 - 13:36 #2
Jeg tror også du blander noget sammen.

Laserprintere bruger tonerpartroner med pulver i.

Blækprintere (BubbleJet (BJP)) printere bruger blæk. De 2 ting er bestemt ikke forenelige.
Avatar billede cartesius Nybegynder
12. september 2003 - 13:37 #3
Hej,

Nå, jeg fik formuleret mig forkert - det ER skam pulver, der i flasken, jeg har købt, ikke blæk... Så det skulle gerne kunne bruges alligevel. Ved du, om der er et sted på nettet, hvor man kan se, hvordan man fylder det på patronen?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. september 2003 - 13:57 #4
Normalt genfylder man ikke en laserpartron - der er for mange ting der kan gå galt.

For det første skal plverets kemiske sammensætning svare overens med printerens behandling (spænding i laser, vame i fuser o.s.v.). Ydermere skal kornstørrelsen også stemme overens.

Er der bare én af de 2 ovenstående der ikke er i orden, kan du roligt vinke farvel til printern. Så slår du nemlig indmaden ihjel.

Hvis du er 100% sikker på det er samme type pulver, skal du finde en prop i tonerkasetten. Denne åbnes, og du hælder tonerpulver på. Husk at gøre dette udenfor, brug handsker og evt. støvværn, så du ikke får noget ned i lungerne.

Hvis IKKE der er en prop (i enden), så opgiv med det samme. Så skal du nemlig have de forskellige valser afmonteret for at komme til, og det kan du ikke selv gøre.
Avatar billede cartesius Nybegynder
12. september 2003 - 14:10 #5
Tak for svaret! Jeg tror, jeg vil afholde mig fra at gøre det og købe en ny toner i stedet for... Jeg vil ikke risikere, at printeren går i stykker.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. september 2003 - 14:13 #6
Nej det er jo det. Det er surt at ødelægge det hele for at spare lidt.

Du finder i øvrigt den engelske manual over printeren her: http://203.111.45.57/manuals/canon_mpl60_manual.pdf

Og der står om behandling af tonerpartronen på side 2-27