Avatar billede schjoett Nybegynder
11. september 2003 - 20:13 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Boot på Unattend.Bat

Er det muligt at lave netværks boot på Unattend.bat filen ved en unattend installation af windows 2000 Prof / SERVER
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2003 - 20:29 #1
Nej, du skal bruge en bootdisk med netværksunderstøttelse, se evt. dette link:
http://www.nu2.nu/bootdisk/network/
:-)
Avatar billede schjoett Nybegynder
11. september 2003 - 20:33 #2
Vil det så sige at med en bootdisk med netværksunderstøttelse kan man aktivere Unattend.bat i opstart eller bare Winnt i I386 Biblioteket på Serveren?
Avatar billede schjoett Nybegynder
11. september 2003 - 20:36 #3
Du skulle tilfældigvis ikke have nogle kildekoder liggende ?
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2003 - 20:49 #4
Der ligger en del dokumentation på din W2K CD-ROM
I386\Unattend.txt
Support\Tools\Deploy.cab\Unattend.doc
Support\Tools\Deploy.cab\Deptool.chm
Avatar billede venturer Nybegynder
12. september 2003 - 08:26 #5
Du kan sagtense gøre som du skriver, schjoett.

Så du skal skaffe en diskette med netværksdrivere så din maskine kan boote op i DOS og få adgang til netværket.

Under opstart kan du få den til automatisk at mappe drev X: (eller hvad du nu vælger) til en delt mappe på netværket med dine installationsfiler (bl.a. unattend.bat)

Det eneste som skal være opfyldt er at du SKAL have en FAT formateret partition på din computer.
Avatar billede pornholmer Nybegynder
12. september 2003 - 08:27 #6
Kig evt. her:

http://www.msfn.org/unattended/ ? :-)
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2003 - 08:55 #7
>venturer

schjoett skriver blandt andet "Er det muligt at lave netværks boot".
For at boote på netværket kræves: En RIS server og at klienten har et netkort med PXE ROM.
Derfor svarer jeg nej, og henviser til en side med netværks-bootdisketter.
I min næste kommentar, henviser jeg til dokumentationen der er på W2K CD'en.
:-)
Avatar billede serverservice Praktikant
14. september 2003 - 11:41 #8
Hvis du bare vil installere w2k server kan du jo eksekvere din unnatend.bat fil fra en bootdiskette og så henvise heri til installationfilerne som du f.x. har på cd-rom- bare et forslag
Avatar billede schjoett Nybegynder
14. september 2003 - 23:45 #9
Ja ok! Men det skulle foregå over Nettet ikke på selve clienten !
Avatar billede serverservice Praktikant
15. september 2003 - 16:39 #10
Så er du som sagt nødt til at oprette en network bootdisk som mapper et share hvor install-filer ligger sammen med din unattend.bat og unattend.txt. Og så eksekkvere unattend.bat herfra.