Avatar billede natx Nybegynder
11. september 2003 - 19:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Cisco 677

Jeg kan ikke få mit ftp program til at virke fordi min port 21 er blokeret af min router. Hvordan låser jeg denne port op i min router?
Avatar billede viciodk Praktikant
11. september 2003 - 19:58 #1
Log på din router:

http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/cisco_677/login/

Og skriv så:
set nat entry add 10.0.0.2 20 0.0.0.0 20 tcp
set nat entry add 10.0.0.2 21 0.0.0.0 21 tcp

write
reboot

Port 20 skal normalt også bruges til at køre FTP-server.
Avatar billede viciodk Praktikant
11. september 2003 - 19:59 #2
Avatar billede natx Nybegynder
11. september 2003 - 20:11 #3
men jeg er kunde hos Tiscali!!!
Avatar billede riversen Nybegynder
11. september 2003 - 20:33 #4
det er samme kommando

du skal også have åbnet for passive porte
Avatar billede natx Nybegynder
11. september 2003 - 20:35 #5
jeg forstå ikke helt!
Avatar billede riversen Nybegynder
11. september 2003 - 20:38 #6
du skal logge på routeren ligesom der beskrives hos cybercity og så skrive den kommando viciodk foreslår
Avatar billede riversen Nybegynder
11. september 2003 - 20:42 #7
jeg er iøvrigt ved at lave en klient, der gør det nemmere at konfigurere routeren, men ved ikke hvornår jeg lige bliver færdig :-)
Avatar billede natx Nybegynder
11. september 2003 - 20:43 #8
ok
Avatar billede riversen Nybegynder
11. september 2003 - 20:45 #9
passive porte er nødvendig, hvis dem der forbinder til din server er bag router. Port 20 skulle ikke være nødvendig
Avatar billede itopia Nybegynder
12. september 2003 - 07:44 #10
Passiv port:
Serveren skal sættes til at levere din offentlige IP adresse når klienten sender en PASV commando.
Hvis du ikke sætter den, får klienten "Data:socket error" og kan ikke hente data - den logger fint ind.
Klienten skal køre PASV (passiv) ellers kan den ikke kommen igennem routeren.

Dette skyldes at der sker en routing mellem 2 IP domæner - dit private og internettet.

Du skal også route de porte du sætter serveren til at kommunikere via - port 21 bruges kun til at logge ind med, derefter anvendes en anden port til data.
Vælg f.eks. port 1024-2048 (set nat entry add 10.0.0.x 1024-2048 tcp) og sæt serveren så den kun anvender denne range.

Jeg håber det kan få det til at virke.

Husk også at gøre som viciodk skriver.

/iTopia
Avatar billede itopia Nybegynder
12. september 2003 - 07:45 #11
Husk at slå anonym adgang fra i dit FTP program, ellers får du uventet besøg...

/iTopia