Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
06. september 2003 - 23:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

FTP og Sygate

Jeg har lige installeret Sygate og er tilfreds med det.
Jeg har bare et enkelt problem:

Jeg skal lukke Sygate for at bruge ftp! Hvis jeg åbner min hp på ftp bliver connection timeout.

Kan jeg ikke installere Sygate til at acceptere ftp?
Michael
Avatar billede zinus Nybegynder
07. september 2003 - 10:21 #1
Se om der er entries i applikationer, der tillader/forbyder ftp applikationen.
Hvis ja, så slet dem - så vil Sygate bede dig tage stilling igen næste gang ftp bruges.
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. september 2003 - 13:17 #2
Jeg har sygate og køre WS_ftp uden problemer, jeg skal selvfølgelig tillade WS_ftp at kommunikere hver gang, men det køre fint
Avatar billede langbein Nybegynder
07. september 2003 - 20:02 #3
Har brukt en gammel versjon av Zonealarm fram til nå (2.6) Etter all positiv omtale av Sygate her på Eksperten, så synes jeg det var/er på tide å prøve ut noe annet. Lastet ned og installerte Sygate for bla å sjekke mht ftp connection. Ingen problemer med å få Sygate til å tillate ftp trafikk. Testet med MS Explorer som ftp klient.

Klikket på applications og så fant jeg prosessen for ftp klienten, i dette tilfellet MS explorer. Gikk så inn og klikket der det sto et spørsmåløstegn. Endret dette til en hake. Ftp kunne så kjøre uten at det ble stilt spørsmål og uten problemer av noe slag.

Har ellers satt MS Explorer sin ftp klient til å kjøre i "passive mode".

Synes ellers den gamle Zonealarm 2.6 er "best" fordi den er enklest og hurtigst å konfigurere. Den nyeste gratisversjon av Zonealarm synes jeg var en skuffelse. Sygate 5.1 er jo den som har flest konfigureringsmuligheter av de 3 nevnte.
Avatar billede langbein Nybegynder
08. september 2003 - 21:03 #4
Har testet en del mer med Sygate 5.1 Pro. Det ser da ut til å være en meget god frewall med mange positive egenskaper. Spesielt så er jo trafikkloggingen meget bra. Den er litt mere komplisert å konfigurere enn for eksempel Zonealarm 2.6 Ingen problemer med å kjøre ftp via Sygate. Spørs om det ikke allikevel blir Sygate fra nå.
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
18. september 2003 - 21:40 #5
Kan ikke finde noget med ftp i Sygate :-(
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
19. september 2003 - 09:51 #6
Jeg må leve med at slå firewall fra hver gang jeg skal bruge ftp ;-)