Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
06. september 2003 - 14:56 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Optimering af hjemmeside - 2 spørgsmål

Jeg har et problem med vores hjemmeside som ikke findes via søgemasiner, og har derfor i et par spørgsmål

1) Hvis man søger på f.eks ordet "borde" vil der naturligvis være mange hjemmesider som indeholder dette ord...
Men er det så tilfældigt i hvilken rækkefølge siderne præsenteres

2) Findes der programmer som er i stand til at tilmelde til søgemaskiner...
Spørgsmålet fremkommer fordi en virksomhed som f.eks http://www.aizee-internet-marketing.dk tager omkring 35.000,- for en optimering hvilket er MEGET
Avatar billede fangel Nybegynder
06. september 2003 - 15:01 #1
1) google basere rækkefølgen på 2 ting:

  1) relevans! hvor relevant er din side? indholder den alle søgeordene
  2) hvor mange andre sider har linket til din? jo flere jo højere

2) man kan ikke tilmeldes google - google finder selv en!

Morten
Avatar billede speakfreak Nybegynder
06. september 2003 - 15:03 #2
Du kan tilmelde dig reklame hos google, som du er øverst, det koster en lille sum penge.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. september 2003 - 15:03 #3
Med 265000 resultater på google for "borde" skal der noget til for
at komme på første side ;)

De kommer ikke tilfældigt, men der er mange, mange parametre.

Hvis du har lyst kan vi da prøve, for et meget mindre beløb, om jeg skulle kunne
få dig blandt de 10 første på google ;)
Avatar billede fangel Nybegynder
06. september 2003 - 15:12 #4
fra google.com

---
Introduktion

Google afvikles på en unik kombination af avanceret hardware og software. Den hastighed du oplever opnås dels gennem efektiviteten af vores søge algoritmer, og dels gennem tusinder af PC'ere vi har koblet sammen i et netværk for at skabe en superhurtig søgemaskine.

Hjertet i vores software er PageRank(TM), et system til at vurdere websider udviklet af vores grundlæggere Larry Page og Sergey Brin ved Stanford Universitet. Og selv om vi har masser af ingeniører der arbejder på at forbedre ethvert aspekt af Google dagligt, er PageRank stadig basis for alle vores Web søgeværktøjer.

PageRank Forklaret
PageRank bruger Internettets unikke demokratiske natur, til at bedømme en individuel sides værdi. Dvs. at Google tolker et link fra side A til side B som en stemme, fra side A på side B. Men, Google, kigger på mere en det totale antal stemmer, eller links som en side modtager, den analysere også den side der afgiver stemmen. Stemmer givet af sider der selv er "vigtige" vejer mere, og gør andre sider "vigtige".

Vigtige høj-kvalitets sider får en højere PageRank, som Google husker hver gang den foretager en søgning. Vigtige sider er naturligvis ligegyldige for dig, hvis de ikke matcher din forespørgsel. Derfor kombinerer Google PageRank med avanceret tekst-sammenlignings teknikker for at finde sider der er relevante for din søgning. Google sammenligner ikke blot de gange, en søgetekst forekommer på en side, men undersøger alle aspekter af en sides indhold (samt indholdet på de sider, der henviser til den) for at afgøre om den passer til din forespørgsel.

Integritet
Google's komplekse, automatiserede metoder, gør menneskelig indblanding utroligt svært. Og selv om vi viser relevante reklamer over og ved siden af vores resultater, sælger Google ikke resultaternes placering (f.eks. kan ingen købe sig til en højere PageRank). En Google søgning er en nem, ærlig og objektiv måde at finde kvalitets websteder med oplysninger der er relevante for din søgning.
---

Morten
Avatar billede speakfreak Nybegynder
06. september 2003 - 15:14 #5
Der vil jeg ikke give Google ret... (Men måske er dette skrevet, før de udlovede følgende service)
https://adwords.google.com/select/main?cmd=Login&hl=da
Avatar billede fangel Nybegynder
06. september 2003 - 15:19 #6
adwords og pagerank er ikke det samme - adwords er de små reklamer ide til højre!

Morten
Avatar billede speakfreak Nybegynder
06. september 2003 - 15:35 #7
k
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. september 2003 - 17:16 #8
dea_pg har selvfølgelig ret i at links er af største vigtighed når vi taler om google, men der er andre ting der også skal være i orden.

Først skal du i gang med at skaffe relevante lings til din side, dette gøres ved at finde relevante sider og så skrive til deres webmaster og foreslå ham at placere et link til din side på hans side. Du opnår lettest dette, hvis du har någet der kan hjælpe hans brugere, d.v.s. understøtte den infrormation eller de elementer der ligger på hans side.
Du kan også opnå masser af links ved at underskrive relevante gæstebøger.

Et relevant link er et link der kommer fra en side der handler om det samme emne som din side og som har god pagerank, men alle links har betydning.

Ud over links kan dine sider selvfølgelig optimeres så google forstår hvilke søgeord derer relevante for dine sider. Dette gøres ved at have søgeord i title tagen, overskrifter, brødtekst, hyperlinkreferenser, alt tags, title attributter og meta.
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. september 2003 - 17:19 #9
Du bør bestemt holde dig fra disse autosubmittere, du opnår intet godt med dem. Der er faktisk forholdsvis få søgemaskiner det kan betale sig at tilmelde til, og hvis du ikke gør dig umage for at tilmelde ordentligt til disse få maskiner bliver din placering så dårlig at du ingen trafik opnår. Derfor skal du koncentrere dig om at tilmelde ordentligt til de ca. 10 maskiner der giver trafik.

M.h.t google skal du ikke tilmelde direkte til google, men derimod til ODP på www.dmoz.org denne søgemaskine giver ingen trafik, men har stor betydning for din placering i google
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
16. september 2003 - 23:40 #10
lad mig lige få et svar fra alle
Avatar billede fangel Nybegynder
17. september 2003 - 15:33 #11
svaa'r
Avatar billede thorus Nybegynder
29. januar 2004 - 02:35 #12
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. januar 2004 - 14:34 #13
Kik også i artiklerne her på eksperten, jeg har skrevet en del artikler om emnet