Avatar billede Slettet bruger
02. september 2003 - 11:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bærbar kan ikke snakke med stationær når firewall er slået til

Hej!

Jeg har en bærbar og en stationær.

Begge med XP Pro og Norton Internet Security 2002.

Den bærbare er lige kommet på net via trådløs router, og den stationære gennem kabel i denne router.

Alt fungerer, begge kan gå på nettet og se hinanden. Bortset fra at jeg er nødt til at slå firewall'en på den stationære fra når jeg vil tilgå den fra den bærbare.

Mit gæt er:

Eftersom firewall'en på den stationære var installeret lang før jeg købte trådløs router og før den bærbare blev koblet på nettet, skal denne rettes lidt til, så den accepterer adgang fra den bærbare.

Spørgsmålet er så bare hvordan?
Avatar billede aridian Nybegynder
02. september 2003 - 11:52 #1
Har selv haft det problem i weekenden, jeg slog dog bare firewallen fra og gad ik tænke mere på det, men jeg vil tro du bare skal åbne for netbios portene ved den "tilføj" kommando i advanced ved din firewall setting (hvis du bruger XP´s egen), 135, 137-139, and 445 ser ud til at være nogle porte netbios bruger, kig evt lidt på denne side.

http://www.nacs.uci.edu/security/netbios.html
Avatar billede aovergaard Nybegynder
02. september 2003 - 11:58 #2
Du skal gå ind i din firewall og oplyse denne om at du har flere maskiner.

Dobbeltklik på din Norton Security
Klik på Personal Firewall
Klik på Internet Zone Control
Her klikker du på Add
Skriv din anden maskines IP her

Det skal du gøre på begge maskiner, så skulle det køre helt af sig selv, uden du behøver at slå din firewall fra.
Avatar billede aridian Nybegynder
02. september 2003 - 12:02 #3
oohh jeg er blind :) så ik det med norton.

men som overgaard siger.
http://www.annoyances.org/exec/forum/win98/r1053630076
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2003 - 12:31 #4
Tak for det aovergaard, nu virker det!
Avatar billede aovergaard Nybegynder
02. september 2003 - 13:04 #5
Det var dejligt. Takker for point:)