Avatar billede nae Nybegynder
31. august 2003 - 12:32 Der er 28 kommentarer og
2 løsninger

Emule: Lowid?

Jeg kan ikke få emule til at virke, hver gang jeg connecter får jeg en Lowid. Jeg har TDC webspeed og en 3com router. Jeg har prøvet at ændre UPD og TCP men det er der ikke noget der hedder inde i opsætningen, der er kun en incoming og en trigger? Er det så det samme som UPD og TCP? Og hvilken port skal jeg åbne?
Avatar billede 030868 Nybegynder
31. august 2003 - 12:49 #1
har du flere computeren sat til i routeren..?? har du prøvet at køre uden om routeren..??
Avatar billede snowball Novice
31. august 2003 - 12:50 #2
http://www.edonkey2000.com/documentation/lowid.html

Den bruger som standard port 4662 TCP og 4672 UDP.

Snowball
Avatar billede nae Nybegynder
31. august 2003 - 12:55 #3
Ja der er flere computere sat til porten.
Snowball> ja men der er ikke noget der hedder TCP eller UDP i min config for routeren. Det eneste der er er Trigger og Incoming?
Avatar billede snowball Novice
31. august 2003 - 13:00 #4
Så må man næsten gå ud fra den åbne for både TCP og UDP. Nu kender jeg ikke lige noget til din router, men har du prøvet at bare åbne for de 2 porte og så NAT'e det videre til den PC du kører eMule fra !?

Snowball
Avatar billede 030868 Nybegynder
31. august 2003 - 13:04 #5
når man har flere computere sta til en routere så sætter det din ip ned alså du får lowid.. prøv og tag stikket ud af routeren og sæt det direkte fra modem til computeren.. men ellers så brug kazaa lite k++
Avatar billede snowball Novice
31. august 2003 - 13:17 #6
030868: Det er ikke korrekt. Man kan sagtens få et HighID selvom man sidder bag en router. Det er bare et spørgsmål om at åbne for de rigtige porte, og sende trafikken på portene videre til den PC hvorpå eDonkey/eMule kører så de rette forbindelser kan laves mellem server og klient.

Snowball
Avatar billede nae Nybegynder
31. august 2003 - 13:18 #7
Det vil sige at jeg ikke kan køre edonkey så længe vi er flere computere på routeren?
Avatar billede nae Nybegynder
31. august 2003 - 13:18 #8
Snowball> hvad mener du med NAT'e det videre?
Avatar billede 030868 Nybegynder
31. august 2003 - 13:19 #9
snowball: det var der ikke hjemme ved mig... da vi havde lowid så tog vi bare stikket direkte ind i computeren også fik vi højere id
Avatar billede jasperDK Nybegynder
31. august 2003 - 13:36 #10
Ved ik om jeg har forstået det rigtig så (måske) undskyld for spam. Når man er "starter" til eMule har man LOWID, men nu mere folk oploader fra dig, nu højere ID får du, Nu højere ID du får, desto hurtigere downloader du!! Så i starten, downloader du langsomt, og kan kun connecte til servere med LOWID. Et stykke til højre, (næsten øverst oppe), står der Præferencer, (hvis eMule er dansk). Under det står der LOWID,ved nogen, ved andre står det NORMALID, og ved helt tredje står der HIGHID. Så det er bare med at få folk til at uploade fra dig!!
Avatar billede jasperDK Nybegynder
31. august 2003 - 13:37 #11
Så i starten kan du kun conecte til LOWID servere!
Avatar billede snowball Novice
31. august 2003 - 14:49 #12
nae: Jo, du kan godt køre med eDonkey/eMule når du har flere PC'ere bag din router. Med at NAT'e mener jeg at det trafik din router modtager på port 4662 og 4672 skal sendes videre til den PC som du vil køre eMule fra.

030868: Det er jo klart. Hvis du går udenom routeren, så er alle porte jo også åben (med mindre du har en firewall kørende på din PC) og dermed kan der uden problemer laves de forbindelser mellem server og klient som der kræves for at få et HighID !

ttj: Er heller ikke helt rigtigt. Man kan sagtens få HighID med det samme. Det er som sagt bare et spørgsmål om at lave så forbindelserne kan laves korrekt med det samme.

Snowball
Avatar billede jasperDK Nybegynder
31. august 2003 - 14:57 #13
snowball: Hvordan gør man så det?? Skrev kun det jeg vidste, min fætter (datamatiker) fortalte mig.
Avatar billede snowball Novice
31. august 2003 - 14:59 #14
ttj: Prøv og læs hvad jeg har skrevet lige fra starten af. Åben de 2 porte og NAT dem videre, så går det hele af sig selv.

Som der står i eMule hjælpen: "A high ID means the port chosen in Preferences -> Connections (default 4662) is open and freely accessible." Hvis porten ikke er åben, så får man automatisk et LowID.

Prøv evt. og læs http://www.emule-project.net/faq/id.htm

Snowball
Avatar billede snowball Novice
31. august 2003 - 15:01 #15
ttj: Det du var inde på med at man får et højere ID ved at uploade til folk, det er "Rating and Score" (http://www.emule-project.net/faq/rating.htm) delen som findes i eMule, og har som sådan ikke noget med ens ID at gøre.

Snowball
Avatar billede jasperDK Nybegynder
31. august 2003 - 15:04 #16
Undskyld,!!
Avatar billede snowball Novice
31. august 2003 - 15:06 #17
ttj: Håber ikke jeg lød sur, for det er jeg ikke. Ville bare lige rette en misforståelse :)

Snowball
Avatar billede jasperDK Nybegynder
31. august 2003 - 15:27 #18
Det helt ok!!
God frokost, hvis den ik er ovre!!
Avatar billede helmersen Nybegynder
05. oktober 2003 - 18:58 #19
Jeg kører også eMule. Har gennemsnitsligt 50.000 ID. Men .. øh. ja, jeg skulle lige kigge efter nu her. Fandt lige ud af at der en ny version af den jeg har. Version 0.30B. Det kan være det hjælper på det at installere den. Men jeg mener da, at jo mere man har sharet, jo højere bliver ens ID. Am I right?

/ Helmersen
Avatar billede helmersen Nybegynder
05. oktober 2003 - 19:02 #20
Rettelse: Gennemsnitligt ID: 500.000
Avatar billede squashguy Nybegynder
05. oktober 2003 - 19:08 #21
for at slå det helt fast: high id = din ip
Avatar billede snowball Novice
05. oktober 2003 - 20:01 #22
helmersen:

"Men jeg mener da, at jo mere man har sharet, jo højere bliver ens ID. Am I right?"

Nope, det har du ikke ret i. Det du er inde på er det som jeg skrev om 31/08-2003 15:01:16.

Snowball
Avatar billede squashguy Nybegynder
05. oktober 2003 - 20:11 #23
for de nygerrige, beregner emule high id således:

din ip: a.b.c.d

high id: d*256^3 + c*256^2 + b*256 + a
Avatar billede helmersen Nybegynder
07. oktober 2003 - 22:05 #24
Squash: Så er det jo bare temmelig underligt at ens ID hele tiden skifter! Men hvis du læser hvad den gode Snowball skriver, så passer dert der altså ikke helt. Snowballs link: http://www.emule-project.net/faq/rating.htm

Btw. Snnowball .. tak for forklaringen :-)
Avatar billede alfredo Nybegynder
07. november 2003 - 01:08 #25
Hej
Jeg har samme problem,har Weebspeed der har kørt fint med meget højt ID, men nu har jeg så anskaffet en Linksys trådløs router
fordi at datteren gerne ville have netforbindelse på værelset.
Jeg har ikke meget IT-forstand så er der nogen der lige kan fortælle mig hvor jeg finder de porte som der her er tale om.
Jeg har klikket en del rundt men har ikke fundet noget af det I nævner her.
Avatar billede squashguy Nybegynder
07. november 2003 - 01:16 #26
alredo>oversigt over porte: http://www.emule-project.net/faq/ports.htm
helmersen>beregning af high id: http://www.emule-project.net/faq/id.htm
Avatar billede squashguy Nybegynder
07. november 2003 - 01:17 #27
disse porte skal så forwardes fra routeren til den lokale ip på din maskine.
Avatar billede alfredo Nybegynder
07. november 2003 - 01:54 #28
Squashquy- tak for det hurtige svar, men der er lige et problem at jeg kan ikke finde ud af hvor jeg skal ændre disse ting på min pc.
Jeg var inde under Internetforbindelse- Egenskaber for Internetforbindelse- ADV inst. og her fandt jeg disse ting som TCP og UDP men der var ingen porte med de tal som Emule bruger .
Men selv om jeg prøvede at skrive dem under redigerer kunne jeg ikke få den til at accepterer det. Jeg kender jo heller ikke noget Ipnr. på Emule. Men er det her at jeg skal bruge mine kræfter?
Avatar billede karsberg Nybegynder
25. oktober 2004 - 19:50 #29
tid til at lukke??
Avatar billede alfredo Nybegynder
15. september 2009 - 06:08 #30
Jo da sorry, men aner bare ikke hvordan. Har ledt efter denne mulighed men kke fundet den.