Avatar billede sulisa Nybegynder
20. december 2000 - 01:01 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

NT Login Script

Jeg har installeret en NT 4.5 Small Business Server på en Dell Poweredge 1300, opd. med servicepack 6 og alt hvad der eller kan tænkes med hensyn til at få serveren til at spille gnidningsfrit.

Målet er jeg ved at logge på serveren fra en windows 98 SE klientmaskine skal have mappet N-Drevet til at lig med \\\\dellserver\\users\\%username%.

Brugeren BIN som jeg vil bruge som eksempel, har jeg i usermanager oprettet BIN som Domain User og i User Environment Profile:

Logon Script name = Script.bat
Connect N: to \\\\dellserver\\users\\%username%

I c:\\winnt.sbs\\system32\\repl\\export\\scripts har jeg lavet en batch fil med navnet Script.bat indholde følgende:

@echo off
net time \\\\dellserver /set /y
net use n: /home

Til trods for det kan jeg ikke på en klientmaskine få den til at mappe N-drevet som \\\\dellserver\\users\\%username% automatisk ved login ???

tilsidst har jeg af en ven fået at vide at LMSCRIPT.exe på 5KB, som ligger i c:\\windows\\system\\. skal erstattes med LMSCRIPT.EXE på 78 kb. for at få loginscriptet til at virke ... uden held ???

=\'o(

Red mig så jeg ka\' nå at komme hjem til jul =o).

Hilsen Ganz
Avatar billede lcc Nybegynder
20. december 2000 - 01:10 #1
Nu plejer jeg godt nok at ligge mine scripts i c:\\winnt\\system32\\repl\\IMPORT\\scripts

Ved ikke om det kan være det.
Avatar billede sulisa Nybegynder
20. december 2000 - 01:11 #2
Skal de ikke eksporteres fra server til Klient ?
Avatar billede sulisa Nybegynder
20. december 2000 - 01:12 #3
jeg ka\' da prøve ! =o) .. Alle forslag er velkomne !
Avatar billede lcc Nybegynder
20. december 2000 - 01:14 #4
Man kan da sige at det lyder mest logisk. Men jeg har lært og har altid lagt dem i import og det virker fint. Bruger også selv net use x: /home
Avatar billede sulisa Nybegynder
20. december 2000 - 01:31 #5
Det var satans .. Import biblioteket er Shared. Export er ikke ! ! !. Det lykkedes næsten. Problemet er nu bare at N: peger på \\\\Dellserver\\users og ikke \\\\Dellserver\\users\\%username%
Avatar billede sulisa Nybegynder
20. december 2000 - 01:33 #6
hvordan ka\' det være ? ? ?
Avatar billede sulisa Nybegynder
20. december 2000 - 01:39 #7
ICC, Er du der ?
Avatar billede lcc Nybegynder
20. december 2000 - 02:26 #8
Sorry, var lige væk. I User Manager -> BIN -> profile -> under home directory vælger du connect N: to \\\\Dellserver\\%username% . Bare husk på at mappen der skal være \"home directory\" manuelt skal oprettes og selvfølgelig være delt.
Det skulle meget gerne virke på denne måde, ellers må vi lige se på det i morgen for jeg smutter i seng nu.
Avatar billede sulisa Nybegynder
20. december 2000 - 02:28 #9
Det lyder fint, du. Jeg siger foreløbig tusind tak for hjælpen. Vi krives ved i morgen =o)
Avatar billede sulisa Nybegynder
20. december 2000 - 02:30 #10
Det virkede !
Avatar billede lcc Nybegynder
20. december 2000 - 10:13 #11
Det var da godt :-)
Avatar billede karstenh Nybegynder
03. januar 2001 - 23:30 #12
Du skal helt op i windows 2000 for du kan lave en mapning til \\\\xxx\\yyy\\zzz, da tidligere versioner stopper ved \\\\xxx\\yyy og så ikke vil længere.
(Det kan dog også gøres op mod en Novellserver på ældre windows)
Alternativt kan du bruge
SUBST N: \\\\xxx\\yyy\\zzz
Men det er en løsning der er for \'grisset\' til at jeg selv vil bruge den :)