Avatar billede bd Nybegynder
26. august 2003 - 10:58 Der er 4 kommentarer

Hvordan kan jeg nægte internet adgang til bestemt klient maskine?

Hej
Jeg har SBS 2000 server. Hvordan kan jeg forhindre nogen af klient maskinerne at kunne logge på internettet? I NT version kunne man nægte en bestemt maskine at kunne loge på. hHvordan går man i 2000?
Avatar billede nmh Nybegynder
26. august 2003 - 12:25 #1
Hvis jeres maskiner ikke er sat op, så det ikke er et krav, at de logger på domænet, kan du ikke styre det fra serveren.
Så skal det være noget ved routeren, hvor du skal forhindre visse IP-adresser i at komme igennem.
Du skal nok fjerne browser-adgangen på de maskiner.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
26. august 2003 - 14:13 #2
Hvilke dele af sbs2k har du installeret ?
Avatar billede boalenkaer Nybegynder
26. august 2003 - 14:35 #3
Er der installeret MS ISA server 2000 sammen med S.B.S 2000, kan du i ISA Management consolen, under access policy ved hjælp af client sets
Avatar billede boalenkaer Nybegynder
26. august 2003 - 14:37 #4
Definere hvilke clienter som har internet adgang...