Avatar billede 13thsky Nybegynder
25. august 2003 - 12:25 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvor er e-mail filerne?

Jeg har installeret windows på en ny harddisk, men har stadig den gamle harddisk sidende i. Nu vil jeg gerne finde mine mails som jeg havde i mit gamle outlook express, så jeg kan smide dem ind i den outlook som ligger på min harddisk. Dvs. jeg har min gamle windows mappe, men hvor i den finder jeg de filer hvori mails'ne er gemt?

//13th Sky
Avatar billede idle Nybegynder
25. august 2003 - 12:32 #1
Søg på filer med endelsen ".dbx", og så kommer de frem (hvis det er en gammel windows, du havde). I nyere versioner af windows er de parkeret under "Documents and settings biblioteket, og ikke i windows biblioteket  -så hvis du har slået det ihjel, så er de tabt.
25. august 2003 - 12:32 #2
Hvilken Windows-version er der tale om?

Både gammel og ny?

I Windows XP f.eks. finder du Outlook Express-filerne i C:\Documents and Settings\”Bruger”\
Avatar billede idle Nybegynder
25. august 2003 - 12:32 #3
(Endelsen på filnavnet er under alle omstændigheder dbx)
25. august 2003 - 12:39 #4
I Windows XP f.eks. finder du Outlook Express-filerne i
C:\Documents and Settings\"Bruger"\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{"Bruger-ID"}\Microsoft\Outlook Express
skulle der have stået.
Avatar billede 13thsky Nybegynder
25. august 2003 - 19:07 #5
Jeg bruger winXP, men jeg har mange mails liggende inde i min nye outlook express, er C:\Documents and Settings\13th Sky\Application Data\Identities\{xxxxxxxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxxxxxxxxxx} mappen tom? Dvs de ligger ikke der, hvor kan de så ligge?
Avatar billede 13thsky Nybegynder
25. august 2003 - 19:08 #6
og det er ikke fordi jeg ikke viser mine skjulte filer....

//13th Sky
25. august 2003 - 19:27 #7
Søg efter *.dbx filerne.
Avatar billede 13thsky Nybegynder
25. august 2003 - 19:32 #8
Jeg har ingen dbx filer, hverken på den nye eller gamle harddisk... Og det er underligt for der er mange mails i begge outlook express'...

De må ligge i en anden fil....
//13th Sky
25. august 2003 - 19:44 #9
Hvis du bruger Windows-søgefunktionen skal du huske at slå søgning i skjulte filer og systemfiler til, ellers finder du dem ikke.
Avatar billede 13thsky Nybegynder
25. august 2003 - 20:07 #10
hvordan deler jeg pointne uden at skulle oprette 2 spørgsmål mere?
25. august 2003 - 20:12 #11
Accepterer de svar du kunne bruge, og fordeler pointene
Avatar billede 13thsky Nybegynder
25. august 2003 - 20:14 #12
nu har jeg accepteret svaret for dig, men hvordan deler jeg videre til de andre?