Avatar billede sovsekoder Nybegynder
14. august 2003 - 12:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

XMLDOM - brug af speciel tegn.

jeg har noget kode, der groft opridset ser således ud :

m_plDomDocument er en IXMLDOMDocumentPtr

m_plDomDocument->load(..en xml-fil her..);
afxmessagebox(m_plDomDocument->xml);

koden viser en xml-fil der indeholder speciel-tegn i en messagebox. Her er XML-filen :

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<CLIENT
FirstName="æøå"
>
</CLIENT>

istedet for at vise "ÆØÅ" i messageboxen, vises "???". speciel tegnene erstattes altså med spørgsmålstegn, hvordan undgår mandet ?!
Avatar billede medions Nybegynder
14. august 2003 - 12:33 #1
<?xml version="1.0" standalone="no" encoding='iso-8859-1' ?>

Brug den istedet for!

//>Rune
Avatar billede sovsekoder Nybegynder
14. august 2003 - 12:41 #2
rune, det ser ud til at det virker!!! - men hvad betyder det, når jeg skriver standalone="no" ?
Avatar billede medions Nybegynder
14. august 2003 - 12:45 #3
Anytime...
Thx 4 Poinz

//>Rune
Avatar billede janegil Nybegynder
14. august 2003 - 12:48 #4
Er det ikke noe med at MS DOM gjerne vil ha filene kodet med UTF-16 (i stedet for iso-8859-1)?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. august 2003 - 12:58 #5
standalone="no" betyder at dit XML dokument kan være afhængigt af
andre dokumenter.
Avatar billede janegil Nybegynder
14. august 2003 - 13:05 #6
...ja, jo, men hvorfor skulle ÆØÅ implisere avhengighet at andre dokumenter, de er jo fullverdige medlemmer av iso-8859-1? Med mindre vi snakker om &AELIG;? Eller MS DOM tror vi snakker &AELIG;?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. august 2003 - 13:21 #7
Se det forstår jeg heller ikke.

Jeg forklarede bare hvad standalone="no" betyder.