Avatar billede uvidende_studerende Nybegynder
05. august 2003 - 19:55 Der er 21 kommentarer

Kan Asus M2400N anbefales?

hej!
Jeg står overfor at købe en bærbar computer til gymnasiebrug. Den skal blot kunne de mest basale ting(word, cd-rom og sådan), men jeg foretrækker meget en computer uden højt lydniveau. Er der nogen der haren Asus M2400N som kan anbefale den (eller kritisere den..?)
mvh. mdc
Avatar billede klaskeren Nybegynder
05. august 2003 - 19:59 #1
er det et mobile lydkort vi snakker om eller en hel bærbar ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. august 2003 - 19:59 #2
Det er jo bare en typebetegnelse. Hvilken model???
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. august 2003 - 20:00 #3
klaskeren> det er en bærbar :)
Avatar billede klaskeren Nybegynder
05. august 2003 - 20:01 #4
anyway, har gode erfaringer med asus, men vil klart foretrække Dell, går selv på HTX så har set mange forskellige mærker og modeller, men Dell rykker alt undtagen en IBM til 40.000 rundt
Avatar billede exp Juniormester
05. august 2003 - 20:13 #5
Jeg vil godt _vædde_ med, at du ville flere kommentarer hvis du havde smidt spørgsmålet i www.eksperten.dk/kat/304/

*s*
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. august 2003 - 20:13 #6
Den model du har kigget på - er den med 1,3 el. 1.5 GHz Pentium M cpu?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. august 2003 - 20:15 #7
exp> det tror jeg næppe, for det er jo ikke den rigtige kategori (en tynd klient er IKKE en bærbar ;))
Avatar billede exp Juniormester
05. august 2003 - 20:21 #8
john_s >>
Det var det bedste bud jeg lige kunne komme med *g* Alternativet var Generelt eller PC, men jeg troede egentlig tynde klienter = bærbar (men hvad ved jeg? Så længe lortet starter når jeg trykker på knappen er jeg glad *GG*)
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. august 2003 - 20:23 #9
exp> her har du en tynd klient: http://www.axus.com.tw/tc320s.htm ;)
Avatar billede exp Juniormester
05. august 2003 - 20:27 #10
Avatar billede exp Juniormester
05. august 2003 - 20:27 #11
Ej, den var ikke sjov! :-(

uvidende_studerende >>
Undskyld jeg spammer dit spørgsmål.
Avatar billede uvidende_studerende Nybegynder
05. august 2003 - 22:11 #12
exp>> iorden...
Avatar billede uvidende_studerende Nybegynder
05. august 2003 - 22:15 #13
john_s>> det er en bærbar jeg har fundet på: http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusM2400N
Kan ikke i beskrivelserne se, om den er med 1,3 GHz el. 1.5 GHz Pentium M cpu. Er ikke rigtig inde i alt det der "computersprog"! Men tænkte, at det kunne være nogle kloge hoved med kendskab til lidt af hvert, kunne anbefale den?
Avatar billede uvidende_studerende Nybegynder
05. august 2003 - 22:22 #14
klaskeren>> hvis du skulle investere i en bærbar der gerne skal holde mange år(!) ville du så vælge dell fremfor asus? Har selv ingen ide om, hvad der har mest kvalitet..!
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. august 2003 - 22:33 #15
uvidende_studerende> et lille råd: Hold øje med tilbudsaviserne m.m. -  der er noget der siger mig at Fujitsu-Siemens kommer med et kanon tilbud i slutninegn af ugen/starten af næste uge ;)

"Den nye LIFEBOOK C1110 er en entry-level bærbar, der nu har features der tidligere kun fandtes på high-end modeller! Blandt andet vores multi-bay koncept der giver dig fuld fleksibilitet. C1110 er baseret på Intel® Centrino™ Mobile teknologien, hvilket giver uovertruffen batteritid og performance.

Intel® Pentium® M processor 1.3 GHz, 1024 KB cache, Intel®855GM chipset, 15” TFT XGA display, 256 MB DDR RAM, 40 GB harddisk, 56 Kbps modem, WLAN, LAN 10/100, Audio,  Microsoft® Windows® XP Professional DK, 2 års bring-in service."

Den kommer til at koste lige under de 11.000 ;)
Avatar billede uvidende_studerende Nybegynder
05. august 2003 - 22:36 #17
john_s>> så tror jeg at jeg vil vente lidt med at investere. Det ville være super at kunne gøre et tilbud(: den bærbar du nævner, er der en hjemmeside, hvor jeg kan se den?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. august 2003 - 22:37 #18
se min kommentar kl 22:35:29
Avatar billede uvidende_studerende Nybegynder
05. august 2003 - 22:51 #19
asus M2400N har jeg fundet her: http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusM2400N
den fujitsu siemens ser ikke så dårlig ud! og 11.000 synes jeg er en hel fair pris! Er Fujitsu generalt et godt mærke?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. august 2003 - 22:54 #20
Om det er et godt mærke? Det kan du lige tro. Men hvis asusen var i samme prisleje, ville jeg være i tvivl. Efter min opfattelse er de 2 mærker lige gode.

(P.s. jeg sælger begge mærker til daglig - derfor ved jeg at fujitsu-síemens kommer med det tilbud ;))
Avatar billede exp Juniormester
05. august 2003 - 23:07 #21
Det er sgu ikke et dårligt tilbud...!