Avatar billede webdut Nybegynder
05. august 2003 - 02:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ændre standard mappe for frontpage 2000 programmet.

Jeg har et meget stort problem tror jeg :-o
Jeg er ved at oprette formularer til min næsten færdige hjemmeside, men det er sådan at filerne er gemt i en anden mappe end Frontpage er indstillet til. Min frontpage er indstillet til når man åbner programmet at åbne op i : Dokumenter - Mine web-steder

Jeg har i tidernes morgen da jeg begyndte på siden, gemt filerne i en anden mappe, så nu virker formularene ikke. Nemt burde det være blot at flytte filerne, men så har jeg også 350 billeder og bannere der skal have nye adresser så de kan ses i "Mine web-sider mappen", samt jeg skal ændre FTP indstillinger mm.

Er der en der ved, hvordan jeg får ændret på basisindstillingerne i frontpage så programmet åbner der hvor mine filer er?
Skal man slette frontpage og installere det igen og derpå ændre indstillingerne under installationen ... eller hvad?
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
05. august 2003 - 08:17 #1
Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår problemet, men her er et par muligheder du kan prøve:
1) Opret et FrontPage web-sted der hvor du har dine filer liggende
2) Du kan importere dine filer (Filer | Importer) fra deres placering til dit aktuelle web-sted - så bør FP sørge for at adresser mv. bliver rettet
3) I registreringsdatabasen findes der en nøgle der sætter default web adressen. Den har stien:
\My Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\FrontPage\Explorer\FrontPage Explorer\Settings\DefaultWebName

Det er vigtigt at huske altid at starte sit arbejde i FrontPage med at åbne det websted man vil arbejde på - det lyder trivielt, men det sikrer at FP har styr på filernes placering.

God kamp :-)

/Thor
www.kursusmaterialer.dk
Avatar billede somaliomar Praktikant
05. august 2003 - 08:18 #2
Eller hvad !

Start FrontPage
Vælg Open Website... i menuen Files
Find den mappe og klik på Open
Nu spørger FP om du vil tilføje nogle filer, som FP skal bruge, i mappen. Vælg Ja.

Er det det du leder efter?
Avatar billede webdut Nybegynder
05. august 2003 - 11:22 #3
Hej Thor.
Tak for dine svar. Jeg tror du er inde på noget af det rigtige. Som nævnt da jeg begyndte på siden, har jeg gemt alle mine filer i en mappe kaldet "webs". Denne mappe vil jeg gerne have lavet om til en hovedmappe for FP. Hovedmappen hedder nu "Mine Websteder".
Jeg tror på dit svar nr. 2 og dit svar nr. 3.
(2) Enten at importere filerne til "Mine websteder" mappen
(3) Eller ændre instillingerne for programmet måske sådan her: \My Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\FrontPage\Explorer\FrontPage Explorer\Settings\min mappe (webs)
Nu er jeg ikke en haj til det her. Men vil det ikke være lettest med nr. 3 så slipper jeg for ændringer i FTP? Hvordan finder jeg denne nøgle ....? ved godt du har givet mig en sti, men hvordan bruger jeg den?
håber ikke jeg spørger for dumt.
Avatar billede webdut Nybegynder
05. august 2003 - 11:25 #4
hej Somaliomar
Har forsøgt det du siger, men mit FP spørger mig ikke om noget. Tror på Thors løsning, men vil ikke prøve før jeg ved noget mere.
Ellers rigtig tak for forslaget.
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
05. august 2003 - 11:32 #5
Prøv at vente med 3)'eren.
Importering foregår på følgende måde:
1) Start med at åbne dit web-sted (normalt gør FP dette automatisk og hvis du har en mappeoversigt i venstre side er dit web-sted åbent)
2) Dobbeltklik på den mappe du vil importere til
3) Vælg Filer | Importer
4) Vælg de filer/mapper der skal importers og start importen.

Fortsat god kamp
Avatar billede hcma Novice
05. august 2003 - 11:34 #6
webdut>>> det letteste og rigtigste er at Importere mapper og filer til dit web-sted.
Avatar billede webdut Nybegynder
05. august 2003 - 11:48 #7
Ok ... jeg importerer så filerne til mappen Mine websteder...
Er ikke meget for at skulle ændre på det hele, men der er vist ingen anden vej udenom.
Får snart meget lange ...... af det her:-)
håber det virker!
takker igen!!
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
05. august 2003 - 12:31 #8
Her kommer så det svar, som du kan afslutte...