Avatar billede nams Nybegynder
02. august 2003 - 20:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

program til at se hvor meget trafik der går igennem netkortet ?

Hejsa
Jeg ville lige høre om i kender til et program der kan vise hvor mange GB der flydder igennem kortet...
Jeg kunne godt tenke mig at se hvor mange GB der flyver igennem på en måned :-)
Avatar billede trinity Nybegynder
04. august 2003 - 11:26 #1
Avatar billede nams Nybegynder
05. august 2003 - 19:26 #2
Jeg har på tidligere red hat installationer haft mrtg installeret men har da ikke rået den til at vise total forbrug i MB / GB
det skal lige siges at jeg IKKE har nogen router og skal måle direkte på kortet.
Avatar billede youngmann Nybegynder
05. august 2003 - 21:38 #3
Du skal bruge ifconfig som følger med Linux...

"ifconfig --help" viser hvad du kan med programmet.

men hvis du bare kører det uden parametre viser det bland andet trafikken på det/de netværkskort som er i din maskine
Avatar billede thomasledet Nybegynder
11. august 2003 - 02:18 #4
problemet med ifconfig er så bare, at den "looper" på et tidspunkt, når den når en bestemt værdi... så den kan nok heller ikke bruges.

jeg ved ikke om ntop kan være en løsning...
DESCRIPTION
      ntop shows the current network usage. It displays a list of hosts  that
      are  currently using the network and reports information concerning the
      (IP and non-IP) traffic generated by each host.  ntop may operate as  a
      front-end  collector (sFlow and/or netFlow plugins) or as a stand-alone
      collector/display program. A web browser is needed to access the infor-
      mation captured by the ntop program.