Avatar billede m_k_l Nybegynder
01. august 2003 - 13:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ny linie i tabel på eksisterende html side

Hej,

Jeg skal til at lave en opgave, men inden jeg går i gang har jeg lige brug for lidt viden.....

Min case:
Jeg har en web side med en tabel. I hver række er der nogle data og en textbox hvor brugeren kan indtaste tekst. og herefter gemme den ved at trykke på en knap. Dataene opdateres løbende ved at skifte XML sourcen til siden, og det er her mit problem opstår.
Hvis brugeren har indtastet noget i en tekstboks vil det vel blive slettet, hvis hele siden bare overskrives. Hvis den linie hvor brugeren er ved at indtaste noget skal opdateres, må det gerne slettes. Derfor vil jeg høre om det er muligt bare at indsætte/opdatere den enkelte linie i tabellen, hvis dataene i XML(databasen) er forskellige fra dem er vises på web siden, og i så fald hvordan ???
Min web side genereres som sagt via XSL med en XML source.

/Morten
Avatar billede m_k_l Nybegynder
04. august 2003 - 09:36 #1
Skal jeg have fat i DOM objektet, for at finde ud af om en linie findes i forvejen ???
Kan jeg tilføje en linie direkte i DOM objektet ???
Avatar billede janegil Nybegynder
04. august 2003 - 11:40 #2
Hvis deler av siden skal oppdateres uavhengig av hverandre, så kanskje du skulle bruke IFRAME ? Men nei, IFRAME er visst strøket fra XHTML, som er hva du ønsket ut fra XSLT...
Avatar billede m_k_l Nybegynder
07. august 2003 - 10:25 #3
lukker