Avatar billede aslepet Nybegynder
12. juli 2003 - 12:35 Der er 10 kommentarer

automatisk lagring av mail på annet drev fra flere maskiner

Hei.
Går det an å konfigurere OE slik at all mail fra alle maskinene i huset blir lagret på èn maskin? jeg vil da slippe å tenke på å ta backup, siden da all mailen ikke legger seg på den lokal maskinen. Hvis ikke dette går, går det da an å kopiere mailen automatisk til en annen disk, så den vil ligge begge steder, både lokalt, og på et annet drev eller pc?

Takk for hjelpen
Avatar billede riversen Nybegynder
12. juli 2003 - 12:41 #1
nej, du kan ikke lagre mails direkte på en anden maskine. Dette er ikke understøttet i outlook express...så skal du bruge Outlook istedet. Men du kan sagtens kopiere mails til en anden pc uden problemer...så du har det liggende 2 steder.
Avatar billede aslepet Nybegynder
12. juli 2003 - 12:43 #2
kan få mailene til å bli kopiert automatisk da, så jeg slipper å tenke på å miste mailene hvis maskinen skulle crashe?
Avatar billede resten Nybegynder
12. juli 2003 - 13:19 #3
Lav en mappe på dit D-Drev - F.eks.: D:\Outlook
Gå nu ind i Outlook Express under "Funktioner - Indstillinger - Vedligeholdelse" og klik på "Lagringsmappe"
Nu vælger du så D:\Outlook til at være din lagringsmappe. - Luk herefter Outlook Express ned og genstart maskinen.
Herefter vil alle mails etc. altid blive gemt i denne mappe og du er fri for at tænke på backup, da det jo kun er ren hardware-fejl som kan være skyld i at du er nødt til at formatere dit D:\ drev.
Husk dog lige, at det fra tid til anden er nødvendigt at tage en backup af dit adressekartotek. Dette gøres bedst og mest sikkert, ved at vælge:
"Eksporter / Adressekartotek" og derefter vælge "Tekstfil" (Semikolonseparerede værdier).
En dialogboks dukker op, hvori du skal afkrydse de værdier som du ønsker med i din backup.
Avatar billede riversen Nybegynder
12. juli 2003 - 13:38 #4
resten: og er det ikke mindst ligeså meget hardware fejl backup skal beskytte imod?
Avatar billede resten Nybegynder
12. juli 2003 - 14:19 #5
Ja det mest normale er jo man tager backop af sine vigtige ting jævnligt evt på en cdrom.

Men jeg selv bruger løsningen at lave en lageringsmappe til min post osv.
Avatar billede riversen Nybegynder
03. august 2003 - 08:46 #6
lukketid!
Avatar billede riversen Nybegynder
24. august 2003 - 09:28 #7
hallo????!
Avatar billede sjmaden Nybegynder
02. oktober 2003 - 13:55 #8
Jo, du kan godt lagre Emails på en anden maskine.
opret et share på den maskine hvor dine mails skal gemmes (husk skrive rettighedder osv.) Derefter opretter du netværksforbindelse (tilslut netværksdrev) til det share du lige oprettede. Og så er det bvare ind i Outlook Express under "Funktioner - Indstillinger - Vedligeholdelse" og klik på "Lagringsmappe" og vælge dit "nye" drev.
Ps. Husk at lave undermapper/shre for hver bruger da de ellers vil overskrive hinandens mails.
Avatar billede riversen Nybegynder
02. oktober 2003 - 14:00 #9
sjmaden: jeg vil gerne have du prøve selv at gå din løsning igennem og bekræfter at det virker.
Avatar billede sjmaden Nybegynder
02. oktober 2003 - 20:53 #10
Hov, der var jeg vist lige hurtig nok ude. :\