Avatar billede ekung Novice
09. juli 2003 - 23:46 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Auto login - Stofa

Hej !

Jeg har brug for et program (connector) der automatisk loger mig på Stofanet når jeg enten åbner Explorer eller når outlook kobler op og trækker post.

Der er mange gode forslag til connectorer (Stofacon21, Escape m.m.) men de dækker ikke mit behov. Enten skal man aktivt dobbeltklikke på et ikon når man vi være online, eller virker det kun automatisk via Explorer (altså ikke via Outolook).

Nogen der kan hjælpe mig med et program der løser mit behov ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. juli 2003 - 23:49 #1
hvad med at smide et eller andet i "start"-gruppen i start menuen?
Avatar billede ekung Novice
09. juli 2003 - 23:56 #2
Selvom jeg smider eksempelvis Stofacon21 eller Escape i startmenuen løser det ikke problemet. Så står de bare og "hænger" indtil jeg endten lukker dem ned, eller trykker på connect, og så er jeg jo lige vidt.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. juli 2003 - 23:58 #3
er der ikke en parameter, commandline eller switch der automatisk logger på uden at brugeren skal klikke på en knap?
Avatar billede ekung Novice
10. juli 2003 - 00:05 #4
Jo der er mange parametre der burde gøre at login foregår automatisk.....Parametre som "Auto Logon on start up" eller "Autologon" lyder jo til at skulle kunne løse problemet...men nej.

Er der nogen der har gjort de samme erfaringer og fået det løst ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. juli 2003 - 00:10 #5
hmmm.. adsl er anderledes.. der skal man ikke logge på..
med Stofanet, skal man da logge på som med et modem (56K modem osv)?
Avatar billede fbhzone Nybegynder
10. juli 2003 - 00:11 #6
Jeg kender til et prorgam der hedder "Vivi" eller noget i den stil en bekendt bruger det med stor success. skriv mig en mail på support@FbhZone.dk så skal jeg lige få fat i det til dig!
Avatar billede fbhzone Nybegynder
10. juli 2003 - 00:12 #7
thesurfer> med Stofa skal man manuelt logge på da man har Flexrate internet.. og dermed max transfer på 4000Mb om måneden hvis ikke mere er bestilt!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. juli 2003 - 00:12 #8
fbhzone: kan du ikke bare finde det og poste url'en her på E?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. juli 2003 - 00:13 #9
ahh.. det sux.. med adsl er du unlimited access..
Avatar billede fbhzone Nybegynder
10. juli 2003 - 00:15 #10
thesurfer> Jo det kan jeg godt.. Men jeg svarer på enormt mange indlæg da jeg godt kan lide at hjælpe folk.. og derfor modtager jeg ofte ik mere end 2-3 mails før jeg melder mig fra spørgsmålet som mailmodtager igen. !
Avatar billede fbhzone Nybegynder
10. juli 2003 - 00:16 #11
thesurfer> Ved godt man har unlimted med ADSL.. men det har man ik med stofa da du bl.a for 1024/1024 til en formidabel pris!
Avatar billede bjuhl Nybegynder
10. juli 2003 - 13:59 #12
Køb en router, så er problemet løst. De koster ikke alverden.

Så får du oven i købet firewall og mulighed for mange andre ting.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
10. juli 2003 - 14:00 #13
Stofa Flexrate er ikke 1024/1024, men 1024/256...
Avatar billede jones_net Nybegynder
10. juli 2003 - 14:11 #14
bjuhl>> Det nytter ikke noget med en router, da du stadig skal lave en logon. Denne logon timer ud efter x antal sekunder, så hvis routeren ikke generer trafik når PC er slukket, så timer din connection ud, og du bliver logget af.

Man kan logge på via telnet, så hvis man kan finde et program der automatisk fyrer en telnet af, så er det løsningen (eller en af dem)...

/J
Avatar billede bjuhl Nybegynder
10. juli 2003 - 15:00 #15
Selvfølgelig kan du det.

Du deaktivere bare din Idle-tid hos Stofa, så holder Routeren forbindelsen i live.... Virker 100%

Så logger du ind en gang for alle. Hvis du altså ikke piller strømmen fra Routeren :-)
Avatar billede bjuhl Nybegynder
10. juli 2003 - 15:04 #16
Brug f.eks en D-Link DI-604 til 400.- danske inflationsramte kroner.
Den kan klare problemet. Og med en fast IP fra Stofa, kan du køre statisk IP og gå udenom Stofas DHCP server, der godt kan finde på at lave knas med Routeren når den Re-reaser IP'er.
Så har du en ganske solid forbindelse.

Og hvis du slutter flere PC'er til, får de bare en IP af Routeren og en forbindelse til Nettet.... det kører derudaf.
Avatar billede jones_net Nybegynder
10. juli 2003 - 20:53 #17
bjuhl>> OK, hvis du ved det virker, så er det jo fint:-)

Jeg mindes bare for nogle år siden, hvor man ikke kunne sætte den til mere end et par timer... Det var måske helt tilbage til dengang vi betalte minuttakst...!?
Der forsøgte jeg at få den op på så meget som muligt, men når jeg nåede et vist punkt, så smed den mig af alligevel:-(

Det er sq da også på tide, at de fik det lavet om:-)

/J
Avatar billede fbhzone Nybegynder
10. juli 2003 - 21:57 #18
Programmet hedder Connie og ik Vivi