Avatar billede jasperDK Nybegynder
29. juni 2003 - 14:26 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Hvilket program?

Jeg er total n00b til 3d. Jeg har faaet downloadet maya, men skal vælge et andet program? Programmets skal ku´ en masse!
Avatar billede jasperDK Nybegynder
29. juni 2003 - 14:49 #1
Det er det hvor der vandmærker over det man laver!
Avatar billede jasperDK Nybegynder
29. juni 2003 - 15:06 #2
fuck alle
Avatar billede puffin Nybegynder
29. juni 2003 - 17:23 #3
Øhh, du virker rimlig hurtig til at bare droppe det hele. Spørgsmålet har ikke engang været åbnet i mere end ca. 40 min.

Jeg kan da fortælle dig, at vandmærkerne er der for at det ikke skal kunne bruges til noget kommercielt, hvilket er den væsentlige grund til at du _kan_ downloade det gratis.

Hvis du siger du lige har downloadet Maya, hvorfor så vælge et andet program?

/Jacob
Avatar billede jasperDK Nybegynder
29. juni 2003 - 19:29 #4
Jeg dropper maya, fordi der er de dumme vandmærker. Men tilgengæld har jeg downloadet gmax! Det svært! Men jeg erklærer da gerne spv. åbent hvis du vil hjælpe mig!!!
Avatar billede jasperDK Nybegynder
29. juni 2003 - 19:30 #5
Jeg vil vel gerne lave en eller anden figur der skal kunne bevæge sig.
Avatar billede jasperDK Nybegynder
29. juni 2003 - 19:32 #6
Jeg trækker det der "fuck alle" i mig!
Avatar billede puffin Nybegynder
29. juni 2003 - 19:33 #7
Det er noget af en større opgave, hvis du er helt nybegynder. Inden du kommer alt for godt i gang vil jeg skynde mig at sige, at du ikke kan rendere i gmax.

Gode tutorials på dansk kan findes på www.3dmaxer.dk (De samme som man bruger til 3dsmax.
Avatar billede jasperDK Nybegynder
29. juni 2003 - 19:34 #8
Hvad er rendere?
Avatar billede jasperDK Nybegynder
29. juni 2003 - 19:34 #9
Og hvilket program vil du råde mig til?
Avatar billede jasperDK Nybegynder
29. juni 2003 - 19:38 #10
Skal jeg starte med et helt andet program, eller open gl? Hvilket program bruger du?
Avatar billede puffin Nybegynder
29. juni 2003 - 19:41 #11
Rendere betyder at "færdiggøre" dit billede og gemme det som en film eller et billede.
Jeg bruger selv Maya
Avatar billede jasperDK Nybegynder
29. juni 2003 - 19:42 #12
Har du så købt det?
Avatar billede puffin Nybegynder
29. juni 2003 - 19:44 #13
Jep, men jeg startede også selv med Personal Learning Edition. Det er helt som den kommercielle version, med kun vandmærkerne til forskel.
Avatar billede jasperDK Nybegynder
29. juni 2003 - 19:48 #14
Arb. du da med det?

Hvilket program vil du så råde mig til?
Avatar billede puffin Nybegynder
29. juni 2003 - 19:58 #15
Tjo, ved ikke om man kan sige jeg arbejder med det.
Regner med at tage en uddannelse som 3D Artist her om 1-2 års tid. Laver lidt 3D for folk her og der, ellers er det indtil videre bare en hobby, og selvfølgelig for at lære det.

Det er op til dig selv, hvad du gerne vil. Der er mange programmer, der er brugt idag. Gmax eller Maya 4.5 PLE vil jeg anbefale dig at starte med og så se, hvad du egentlig synes om det, udan at ofre for mange penge på det.

Til specielt Gmax (3DSMax) findes der et hav af tutorials på nettet både på dansk og engelsk, hvorimod der til Maya kun findes engeslke.
At jeg startede på Maya, var nu egentligt fordi jeg kender et par andre, som også bruger det.

Prøv bare at start med et af programmerne og lav nogle tutorials og se hvad du synes.
Avatar billede jasperDK Nybegynder
29. juni 2003 - 20:02 #16
Jep jeg kigger lidt på maya, (med vandmærket! ØV). Men jeg er frivilig til at tage imod gode råd!!

ttjarlov@hotmail.com
Avatar billede puffin Nybegynder
29. juni 2003 - 20:02 #17
http://www.simplymaya.com/ (Engelsk)
http://www.3dbuzz.com/ (Engelsk)
http://www.digital-tutors.com/ (Engelsk)

3 gode sider med Maya tutorials og begynder guides. Det er altsammen video tutorials så du nærmest "ser" hvad du kan gøre.

http://www.3dmaxer.dk/ (Dansk)
http://www.3dbuzz.com/ (Engelsk)

Et rigtig godt 3DSMax (gmax) site med masser af gode tutorials også.
Avatar billede geforce3 Praktikant
29. juni 2003 - 20:11 #18
Hvor kan man hente Maya:) Lyder sjovt
Avatar billede puffin Nybegynder
29. juni 2003 - 20:14 #19
Avatar billede jasperDK Nybegynder
29. juni 2003 - 20:31 #20