Avatar billede johanls Nybegynder
06. december 2000 - 17:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SQL AUTOINC TYPE

Hejsa,
jeg bruger create til at oprette en tabel i oracle sql plus.
Mit spørgsmål er, hvordan jeg bruger autoinc til at skabe en sig selv inkrementerende primærnøgle og hvordan jeg derpå inserter en tuple i tabellen! Det er et rent syntaxmæssigt spørgsmål.
Avatar billede pnielsen Nybegynder
06. december 2000 - 18:27 #1

CREATE sequence test;

SELECT test.NEXTVAL INTO table.kolonne FROM DUAL;
Avatar billede johanls Nybegynder
07. december 2000 - 09:53 #2
Jeg har prøvet mig frem med dit svar og er kommet frem til at jeg kan lave en sequence, og når jeg inserter kan jeg sige:
insert into navn values (test.NEXTVAL);
Det virker fint, og du skal have mange tak.
Avatar billede webjoe Nybegynder
11. december 2000 - 14:24 #3
Hvordan vil syntaxen være ved en UPDATE?