Avatar billede guttler Nybegynder
24. juni 2003 - 14:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

CS log-fil - spillerkoordinater

Hej,
Jeg har hørt at det er muligt at skrive en kommando i Counterstrike så man kan "recorde" hvorspillerne bevæger sig på banen. Outputtet skulle blive en (meget) lang tekst-fil. Jeg ved bare ikke hvad komandoen er. Er der nogen der ved det?
Avatar billede speakfreak Nybegynder
24. juni 2003 - 14:20 #1
log on
Avatar billede speakfreak Nybegynder
24. juni 2003 - 14:20 #2
som svar
Avatar billede speakfreak Nybegynder
24. juni 2003 - 14:20 #3
Nåå, du vil lave film, det er record Demoens navn
Avatar billede guttler Nybegynder
24. juni 2003 - 14:38 #4
nej jeg ville ikke lave en film, bare have tekst-filen med koordinaterne på hvor spillerne har været.
Avatar billede speakfreak Nybegynder
24. juni 2003 - 17:31 #5
k, jeg ved ik hvad du mner så
Avatar billede speakfreak Nybegynder
24. juni 2003 - 17:31 #6
Er det userorigin du mener?
Avatar billede guttler Nybegynder
24. juni 2003 - 17:48 #7
Når spillerne bevæger sig rundt på, lad os sige de_dust, så for at alle spillere kan se hinanden, har hver spiller også et koordinatsæt for hvor de er hale tiden. Dvs at computeren ved hele tiden hvor man selv og de andre spillere befinder sig på banen. Disse informationer har jeg hørt at man kan logge. Ma får så et koordinatsæt for hver spiller hvert f.eks 1/10 sek. f.eks. (3567, 654, 546), (8543, 654, 654), osv svarenede til (x, y, z) koordinater. Filen bliver derfor ret lang, men det er hvad jeg skal bruge.
Avatar billede speakfreak Nybegynder
24. juni 2003 - 21:30 #8
normalt når man spiller kan man siger userorigin [SPillerens navn] og så får man kordinater ne, men at man kan logge det ved jeg ikke...
Hvad skal du bruge det til?
Avatar billede guttler Nybegynder
24. juni 2003 - 21:33 #9
Jeg forsker i level-design på IT-højskolen og er ved at skrive Ph.d om b.la. level-design til CS. Jeg havde tænkt mig at finde ud af præcist hvordan spillerne i CS bruger banearkitekturen og hvorfor der er nogle områder af banen de ikke bruger. I den sidste ende skulle det gerne munde ud i en eller anden afklaring af hvordan man kan lave bedre baner til multiplayerspil. Ja, og dermed et bedre gameplay.
Avatar billede speakfreak Nybegynder
25. juni 2003 - 22:27 #10
Det er en nice ide, og resultatet må du gerne offentligøre - men jeg ved ikke lige hvordan man gør

men prøv noget i retning af userorigin log

Med uderorigin får du nemlig kordinater på en spiller.
Avatar billede guttler Nybegynder
26. juni 2003 - 13:17 #11
ok, tak jeg prøver mig frem:-)
Avatar billede speakfreak Nybegynder
27. juni 2003 - 13:58 #12
kk, du behøver da ikke give point...
'Men jeg takker da.