Avatar billede blueeye97 Nybegynder
22. juni 2003 - 22:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

forstørrelsesglas i 3dsmax

Ja, jeg blir ved...

Jeg har hentet en model af et forstørrelsesglas men syns der manger noget... FORSTØRRELSEN *G*

Hvordan "sliber" jeg noget glas, så de der ses igennem bliver forstørret ?
Avatar billede miss-g Seniormester
23. juni 2003 - 02:48 #1
Hvis du ikke får svar her, så kan dette link måske hjælpe:

http://www.3dmaxer.dk/
http://www.3dbuzz.com/ (Tutorials)
Avatar billede i11uzion Nybegynder
23. juni 2003 - 08:24 #2
Hejsa - prøv det her:

1. Åbn din material editor (genvejstast "m")

2. Lav et raytrace materiale

3. Fjern fluebenet ud for "Transparency" og sæt værdien til "100" (alternativt kan du bare lade fluebenet være, og så ændre den tilhørende farveboks til hvid)

4. Du kan nu kontrollere forstørrelseseffekten, ved at ændre på "Index of Refr." værdien, lige under transparency...

Det skal siges at jeg ikke er optiker, og jeg ved derfor ikke om dette er den korrekte måde at gøre det på - men det virker, så vidt jeg lige kan se...
Avatar billede i11uzion Nybegynder
23. juni 2003 - 08:24 #3
nå, det skulle have været et svar... :]
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
23. juni 2003 - 14:15 #4
Fjong... Takker
Avatar billede i11uzion Nybegynder
23. juni 2003 - 15:17 #5
velbekomme :]