Avatar billede sbpweb.dk Nybegynder
16. juni 2003 - 23:28 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Langsom opstart pga. Norton Internet Security 2003

Efter installation af Norton Internet Security 2003 under Windows XP Professional, er min computer begyndt at starte MEGET langsomt op. Ikonerne i Systray viser sig først efter flere minutter! Jeg har snakket med Symantec, som fortæller mig at det er pga. Service Pack 1, så den umiddelbare løsning ville jo bare være at afinstallere denne. Problemet er bare, at min version af XP er så ny, at Service Pack 1 er "bygget ind" i den, så jeg ikke kan afinstallere den!
Kan nogen hjælpe?? Findes der en patch eller noget, som kan rette fejlen??
Avatar billede Slater Ekspert
16. juni 2003 - 23:30 #1
Service Pack 1 fikser en masse fejl i Windows, og det kan da ikke være Microsofts problem at et Norton program ikke kan starte på grund af det.

Jeg synes du skulle klage til Symantec igen.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2003 - 23:33 #2
Det skyldes ikke service pakke 1. Den benytter jeg selv og har ingen problemer. Det kan dog skyldes en opdatering til Windows der udkom for et stykke tid siden på Windows Update. Den er dog fjernet nu men måske har du fået den installeret efter et besøg på Windows update inden den fejlagtige opdatering blev fjernet.

For mere information:
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=4209
Avatar billede sbpweb.dk Nybegynder
16. juni 2003 - 23:39 #3
Jeg er nu ikke helt enig med dig... For Norton Internet Security 2003 virker perfekt på Windows XP Professional UDEN Service Pack 1!
Microsofts såkaldte "rettelser", gør altså at en af de mest anerkendte brugte firewalls og antivirusprogrammer pludselig ikke virker!
Det vil jeg ikke ligefrem kalde at "fikse en fejl". Desuden gør Microsoft selv opmærksom på problemet, hvilket jeg også har fået at vide af Symantec. Det er ikke Symantec der har lavet en fejl her. Prøv at læse http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;819634
Avatar billede Slater Ekspert
16. juni 2003 - 23:43 #4
sbpweb:
Jeg bøjer mig. Endnu engang har MS formået at lave noget forbandet lort. Hehe.

Men stadig må Symantec have et vist ansvar for at få deres programmer (som mange trods alt betaler penge for) til at virke optimalt på det Microsoft nu stiller til rådighed.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2003 - 23:46 #5
Hvorfor afviser du mit svar? Løsningen er jo at afinstallere opdateringen.
Avatar billede sbpweb.dk Nybegynder
16. juni 2003 - 23:50 #6
-> schulze: Kender godt til 811493-problemet, men det er ikke dette der er skyld i mine problemer. Min installation af Windows XP er nemlig foretaget i dag, så jeg har derfor ikke modtaget updates fra Microsoft. Desuden har jeg installeret rettelsen til 811493, som Microsoft lagde på nettet 28. maj: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3ben-us%3b811493

Symantec fortalte mig desuden at Microsoft selv siger at Service Pack 1 kan forårsage problemet, hvilket også fremgår af følgende artikel:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;819634

Men jeg forstår ikke hvorfor det sker! For på en anden maskine bruger jeg også Windows XP Professional med Service Pack 1, sammen med Norton Internet Security 2003 uden problemer! Men på den maskine hvor problemet opstår, er Windows XP Professional og Norton Internet Security 2003 begge på dansk. Det er faktisk den eneste forskel. En forskel som ingen betydning skulle have!
Hvad der gør det endnu mere underligt er, at Norton Internet Security 2003 på dansk virker perfekt under Windows XP Home Edition på dansk. Den vil altså bare ikke virke på Professional Edition på dansk... UNDERLIGT!!!?!?!?!
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2003 - 23:51 #7
Er det en bærbar?
Avatar billede sbpweb.dk Nybegynder
16. juni 2003 - 23:52 #8
-> schulze: Glemte lige at sige, at rettelsen til 811493-problemet (http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3ben-us%3b811493) ikke virker, så det er altså ikke 811493 der bevirker problemet.
Men det var nu godt tænkt! :)
Avatar billede sbpweb.dk Nybegynder
16. juni 2003 - 23:53 #9
-> schulze: Nej, en stationær. Men maskinen med dansk Windows XP Home Edition og dansk Norton Internet Security 2003 (hvor det hele virker) er en bærbar. men skulle dette have noget at sige?
Avatar billede sbpweb.dk Nybegynder
16. juni 2003 - 23:56 #10
-> viperene: Selvfølgelig skal Symantec lave noget der virker. Det er jeg fuldstændig enig med dig i. Men hvis det der bevirker at tingene ikke virker, er en fejl i Windows, er det veil Microsofts ansvar at rette det.
Men når alt kommer til alt, er der nok for lidt samarbejde mellem Microsoft og software-producenterne...
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2003 - 23:56 #11
næh, hvis det var den bærbare der var problemer med havde jeg et bud men det er jo ikke tilfældet.

Jeg har præcis samme konfiguration som dig og her virker alt tip top. Bortset fra at jeg benytter Windows XP pro. Men også med service pakke 1 inkluderet.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2003 - 23:57 #12
Næh de er helt identiske du benytter jo også pro. Meget underligt.
Avatar billede sbpweb.dk Nybegynder
17. juni 2003 - 00:02 #13
Ja, det er ikke så lidt underligt. Og på en trejde maskine hvor XP med SP1 og NIS begge er på engelsk, kører det helt perfekt for mig! Hmm..?!
Men at dømme ud fra andre spørgsmål her på eksperten.dk, er jeg ikke den eneste med det her problem. Bare ærgerligt at ingen har kunnet finde et svar! :(
Avatar billede mcfeust Nybegynder
18. juni 2003 - 12:43 #14
hej har du et riva tnt2 grafikkort?
jeg havde problemet da jeg installerede en maskine om og brugte de nyeste nvidia drivere.
da jeg afinstallerede nvidia driverne, og fandt en ældre version på www.tewakup.dk kørte det igen.
Avatar billede sbpweb.dk Nybegynder
18. juni 2003 - 17:45 #15
Nej, det er et GeForce2 MX/MX 400
Har ikke brugt andre drivere end den standard-driver der ligger i Windows XP.
Men jeg har halvvejs løst problemet... I skal alle have tak for jeres indlæg!
Men da schulze er den der er kommet med det bedste bud, som på en måde har vist sig at være løsningen, vil jeg give pointene til ham.
Så hvis han lige gider smide et svar? :)
Avatar billede helpware Nybegynder
29. juni 2003 - 02:21 #16
Har samme problem. Kører windows 2000 Pro SP4 og efter at ha' intalleret NIS 2003 starter PC'en utrolig langsomt op :(
Avatar billede sbpweb.dk Nybegynder
30. juni 2003 - 14:23 #18
Spørgsmålet er hermed lukket.