Avatar billede lecix Nybegynder
13. juni 2003 - 12:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

dele mapper og hente fra dem

hvordan gør jeg, så min lillesøster kan helte fra mig i 2k?
plz, vær precis, jeg fatter hat, (fatter ikke 2k endnu)
Avatar billede serverservice Praktikant
13. juni 2003 - 12:29 #1
1. Du forbinder de 2 pcér med et krydset kabel.
2. Du åbner tcp/ip - egenskaber på lanforbindelse til netkortet og laver disse indstillinger:
3. de skal have fælles subnet maske 255.255.255.0
4. File & print sharing skal være enabled.
5. Hvis den ene har ip 192.168.86.1 har den anden f.x. ip 192.168.86.2
Avatar billede soda Nybegynder
13. juni 2003 - 12:47 #2
Hvis du ikke har et krydset kabel, så kan du bruge en hub/switch og bruge to normal twisted pair kabler fra hub/switchen tilsluttet til hver PC.

Nu skal du ikke skrive IP adresser særlig tit, men en anden løsning er, at bruge subnet 255.0.0.0 og IP adresserne 10.0.0.x, hvor X er et tal mellem 1-254.

Hvis begge PC´ere skal på nettet og du har ADSL fra CyberCity eller Tiscali, så er det en smule anderledes, men principperne er ens ;)
Avatar billede lecix Nybegynder
13. juni 2003 - 12:49 #3
ja, det har jeg, men det var fordi hun ikke havde tilladelse, men det har hun nu :)